• In wat voor een klas zit ik eigenlijk?
    Weet je, ik ga naar het vierde jaar. Al betwijfel ik dat heel sterk, want door mijn (sommige) klasgenoten voel ik me drie klassen lager. Ik weet wel dat, toen ik nog in het eerste zat, bijna iedereen zich een stuk volwassener gedroeg.

    Vandaag tijdens het tweede lesuur had ik Frans en ik dacht dat we een lokaal ernaast les had. Dus we gingen er naar toe en we vonden raar dat de leerkracht, noch de helft van de klas er niet waren. Na tien minuten wachten besloot ik om even naar mijn lessenrooster te kijken en toen bleek het dat we ergens anders les hadden. Natuurlijk was iedereen verontwaardigd, maar dan kwam altijd iemand af die mompelde: "Daar kom je nu pas af?" en die hoopte dat ik het niet gehoord had, wat wel zo was. Dus we gingen van het eerste verdieping naar het derde, mochten we de les niet binnen vooraleer we een stempel in onze agenda bij het secretariaat hadden gehaald (dat is zo als je te laat bent) en daar had ik ook geen probleem mee. Maar toen ik eraan dacht dat iedereen boos op mij was, dat gaf geen fijn gevoel. Eigenlijk ging ik er niet aan dood dat ik amper met mijn klasgenoten praat, maar op dat moment... ik kon gewoon niet meer en dat was merkbaar. Toevallig was mijn klaslerares ook aan het secretariaat, ik had eindelijk aan haar toegegeven dat ik me niet meer fijn voelde in de klas in vergelijking met vorig jaar. Ik was met haar meegegaan en voor de rest van het uur was ik niet meer naar de les Frans gegaan, want het ging echt niet meer.

    Toegegeven, ik ben altijd al een meisje geweest dat meestal stil is, maar het is op dit moment heel erg, in mijn eigen klas kan ik mezelf niet zijn. In vergelijking met twee-drie jaar geleden had ik op mijn vorige school mensen bij wie ik altijd terechtkon. Vorig jaar ben ik naar mijn huidige school gegaan en ik heb hier niemand bij wie ik terechtkan, ik zit altijd alleen tijdens de pauzes. Enerzijds zit ik graag alleen, maar anderzijds steekt het soms. Mja, misschien heeft dat ook te maken met het verleden: ik had ooit een vriendin gehad bij wie ik altijd was, we hadden contact met elkaar gebroken door een hele domme fout en nee, ik mis haar niet meer, maar sinds dat moment heb ik een enorme afkeer van kliekjes en vriendjespolitiek, ik vraag me elke dag af in de klas: waarom kunnen we niet gewoon 1 klas zijn zonder die kliekjes die sfeer kapot maken? Ook ik vertrouw niet snel mensen meer sinds kort.

    Om terug op Frans te komen. Nadat ik naar de volgende les ging deed niemand moeite om me iets te vragen over dat toestand, al had ik toen geen behoefte om het te beantwoorden, maar iedereen negeerde me, zelfs mijn buurman tijdens de les informatica, met wie ik normaal ook heel goed overeenkom. Er zijn ook meisjes met wie ik normaal goed kon praten, maar die laten mij stikken voor een paar nieuwelingen met wie ze blijkbaar nog beter overeenkomen.

    En dat is niet alles, maar ik laat het hier (voorlopig) bij. Ik vind het echt niet meer fijn. Ik weet dat ik me zo aanstel voor een domme vergissing, maar denk enorm: er is heel wat gebeurd met die klas.
    Mijn klaslerares gaat er wat tegen doen, en mijn begeleidster van school ook. Als dat niet lukt.. dan weet ik het niet meer...

    By the way, ik ben slechthorend en heb autisme. Dat ik slecht hoor, dat weet iedereen. Over mijn autisme weten ze niets.
    En bedankt als je dit gelezen hebt! c:

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 15:52 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Hmmm. Het is wel kut, ja.
    Ik moet wel eerlijk zijn: ik zou het ook niet zo fijn hebben gevonden als ik er ineens achter kwam dat ik verkeerd zat. Dat ze dan de schuld op jou afschuiven dat je op dat moment pas in je agenda keek, is wel verschrikkelijk flauw. Eén van hen konden namelijk zelf kijken of ze wel goed zaten.

    Het is niet echt fijn dat je je niet thuis voelt in je klas, en ik kan je daarbij niet helpen, sorry. Wat je nu al hebt gedaan is sowieso al goed, dus hopelijk komt er ook een oplossing!
    Ik weet wel hoe je je voelt, trouwens. In de eerste klas zat ik ook in een klas waar ik me totaal niet thuis voelde. Ik ben gelukkig in de tweede naar een andere klas gegaan en toen ging het een stuk beter. ^^

    Mag ik misschien weten waarom je van school gewisseld bent? Want ik snap dan niet waarom je naar een andere school bent gegaan als je het zo goed had... (Of je bent verhuisd, of wegens een andere reden?)


    Deep inside, I've never felt alive

    Dat is echt vervelend. Op mijn vorige school, heb ik 3 jaar gezeten. 3 jaar waarbij ik eigenlijk ieder jaar naar een andere school had moeten gaan. Ik had in de klas ook niet echt veel vrienden, en in het 3e al helemaal niet meer. In de pauze zat ik echter wel bij mensen, dus dat geluk had ik wel. Nu zit ik in een leukere klas en daar heb ik natuurlijk nog meer geluk mee. Ik had alleen op mijn vorige school eerder iets moeten doen. Daarom raad ik je aan als dat gedoe met de klassenmentor etc. niet werkt, gewoon naar een andere klas gaan, anders wordt het niks.
    Sterkte!


    Tijd voor koffie.

    Kliekjes of groepjes zoals ik ze noem zijn altijd vervelend. Het zou beter zijn als ze ook open staan voor andere klasgenoten.

    Maar ik vind het aan de ene kant begrijpelijk niet kunnen dat ze je negeren maar aan de andere kant wel want ze zijn misschien nog boos op je en willen zich dan niet op jou af reageren. Door jou te negeren doen ze dat eigenlijk wel, dat weet ik.

    Ik wens je heel veel sterkte en succes want ik heb vier jaar lang last gehad van groepjes en ik was dan zeg maar de enige die er niet bij hoorde. Dus ik weet wel ongeveer hoe jij je voelt.


    Physics is awesome

    Waarom ben je dan van school veranderd, als ik mag vragen? Ik weet hoe het is om alleen te zijn in de klas en je daar niet fijn voelen, en denken dat alles wat je doet verkeerd is. Dat is echt heel kut, maar daarom ben ik van school veranderd. Zou je niet naar een andere klas kunnen?

    Dat is zeer vervelend en je bent niet de enige die zich vandaag rot voelt. Ik ben sinds gisteren zeer gestrest vanwege faalangst en gisteren kwam ik er achter dat het echt terug was en ik hulp nodig had. Nouja vandaag nog zeer gestrest en ik moest 2 toetsen achter elkaar maken. Ik flipte heel erg en ik heb amper iets gegeten door de stress, dus ik gilde per ongeluk door de klas. E het verhaal gaat nog veder langer veder. Ik hoop bij jou dat mensen ze zich gaan gedragen in plaats van negeren .


    Shoganai i ne~

    ik ben ook alleen in de klas en dat is deels mijn schuld omdat ik bijna nooit praat en deels omdat iemand van mijn klas me zwart maakte bij mijn klas waardoor niemand nog met mij omgaat. Ik weet dus hoe jij je voelt. Mijn klas heeft overduidellijk kliekjes en dat is gewoon allesbehalve leuk.


    -

    Bemiddelaar schreef:
    Waarom ben je dan van school veranderd, als ik mag vragen? Ik weet hoe het is om alleen te zijn in de klas en je daar niet fijn voelen, en denken dat alles wat je doet verkeerd is. Dat is echt heel kut, maar daarom ben ik van school veranderd. Zou je niet naar een andere klas kunnen?

    Omdat ik een bepaalde studierichting wil volgen en dat kon op mijn vorige school niet, dus moest ik van school veranderen.

    En mensen die zeggen dat ik naar een andere klas moet gaan: op mijn school is dat niet mogelijk, want meestal zijn er van die A en B-klasjes van iedere studierichting (bv. 4stwA en 4stwB), maar mijn studierichting (ik doe kantoor btw) heeft dat niet en er is dus één klas daarvan, dus ik kan niet veranderen en wil ook niet van studie veranderen, laat staan een jaar verder of achter gaan. En naar een andere school gaan zie ik niet echt zitten, en het mag toch niet van m'n ouders.
    Maar ik woon ook in België, dus mijn uitleg over die studierichtingen enzo is een beetje vaag voor de Nederlanders c:

    Anyway, ik ben blij dat iedereen me begrijpt en mij de indruk geven dat ik niet de enige ben!

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 15:54 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Sorry, te lui om te lezen. Heel veel succes in ieder geval.


    Life is full of fake people

    Inifinity schreef:
    Sorry, te lui om te lezen. Heel veel succes in ieder geval.

    Maakt niet uit joh. Maar toch bedankt!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik zit sinds dit jaar ook in een nieuwe klas na 5 jaar met dezelfde mensen in een klas te hebben gezeten. het is gewoon niet hetzelfde. Je mist die eenheid die je altijd had met je klasgenoten.
    Ik ben ook nog zo iemand die niet echt in een groepje hoort op school dus ik hang overal een beetje tussen.
    Ik ben gaan stoppen met het aantrekken. Dat is niet makkelijk, maar het maakt het leven op school een stuk aangenamer.
    Je bent zoals je bent en dat moeten niet alleen anderen, maar ook jijzelf accepteren. Het is oké om anders te zijn!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ah wat dom van hen zeg. Konden ze zelf toch ook lekker op hun lesrooster kijken. Ik vind niet dat ze jou hiervoor de schuld moeten geven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ik heb best een grote vriendengroep, als er een nieuwe leerling komt en die voelt zich alleen dan zitten we altijd met die leerlingen om hun gewoon een betere gevoel te geven, in de basisschool had ik ook niet veel vrienden, maar later opeens wel, het kwam omdat ik heel verlegen was, maar ik moest die verlegenheid laten stoppen dus begon ik meer voor mezelf op te komen en daardoor kreeg ik vriendinnen en ze werden echte goeie vriendinnen.
    het spijt me voor je, en dat meen ik, was je maar op mij school dan kon ik je vriendin worden (:
    als je met iemand wil praten, dan sta ik voor je klaar (Y)

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 20:02 ]


    Hell is empty..al the devils are here

    Wat een kinderachtige leerlingen zitten er bij jou op school zeg.
    Wij hebben dat zo vaak gehad en dan moesten we gewoon lachen en gingen we naar het juiste lokaal, no big deal. Dan moeten ze zelf maar kijken waar ze les hebben, ja toch? Wat een zeikerds.
    Jezelf proberen daar boven te plaatsen en ik vrees dat er niks anders op zit dan je een beetje aan te passen, als je ten minste wat vrienden wilt maken. In het begin kan je niet altijd jezelf zijn als je vrienden wilt maken, pas je wat aan en als je ze beter leert kennen en zij jou, dan kan je weer meer jezelf zijn.
    En nee, autisme is geen excuus om alleen te blijven en ga het alsjeblieft ook niet gebruiken om zwakke excusen te verzinnen zoals 'ik ben niet goed in vrienden maken' etc. etc.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Haha, dankje c:

    @Junns: In het begin trok ik me daar ook niets van aan, maar de sfeer is echt zo klote dat die zelfs de leerkrachten raken en daardoor zijn ze blijven klagen dat de klasgenoten zich niet stil kunnen houden, dat ze hun manieren niet kunnen houden enzovoort en dat maakt het juist nog erger. Niet alleen de leerkrachten vinden hun gedrag, vooral van de jongens, irritant, maar stilaan begin ik me bij hen aan te sluiten, wat niet gewoonlijk is van een gemiddelde leerling. Mezelf accepteren lukt momenteel niet, maar de kans dat het goed komt sluit ik niet echt uit.

    @aquafresh: Hoe doe je dat zoal? Je verlegenheid laten stoppen, meer voor jezelf opkomen? Mij lukt dat nooit en als ik dat doe, dan krijg ik wat commentaar over me heen gegoten door de medeleerlingen en dan is al mijn moed verdwenen.

    @Endure: Ik heb al een (slechte) ervaring gehad om me aan te passen aan groepen. Vandaar, ik doe nu eenmaal niet graag om me aan te passen en op mijn nieuwe school (nu huidige school) heb ik dat geprobeerd, zonder succes. En ik weet dat autisme geen excuus is om geen vrienden te hebben, maar ik gebruik dat excuus niet, want niemand (buiten mijn leerkrachten en begeleiders) weet daar iets over.

    I know, ik kom zo over alsof het Derde Wereldoorlog is. Ik weet dat het niet erg is vergeleken met andere hardere situaties, maar zelf wegkwijnen in zelfmedelijden is ook geen oplossing, right?

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 20:20 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Hoe kinderachtig van hen. Komaan, dat ze zelf eens de moeite doen om te kijken. Luie eierdoppen.
    Wel beu dat je niet van klas kan veranderen en niet van school mag veranderen. Ik hoop echt van ganser harte dat je situatie verbeterd en als je eens je hart wilt luchten en wil praten met iemand, ik ben altijd bereid om naar je te luisteren.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.