• Zucht, dilemma, dilemma.

Ik ga aankomende zomervakantie met een groep dames naar Zuid-Afrika voor vrijwilligerswerk. We moeten hierbij een groot bedrag bij elkaar sprokkelen aan sponsorgeld e.d. en ook nog eens wat andere dingetjes doen.
    Alleen nou is het de laatste tijd dat ik merk dat de groep gewoon niet meer leuk is. Het zijn nogal veel mensen die er volgens mij alleen naartoe gaan voor de lol en de serieusheid er niet van inzien en er zitten ook een aantal mensen tussen waarvan ik weet dat ik daar wel eens mot mee ga krijgen.
    En alleen hierdoor al krijg ik gewoon het gevoel alsof met een steen in mijn maag daar naartoe moet gaan...

Ik wil er alleen wel héél graag naartoe! Het programma is namelijk superleuk en het idee van vrijwilligerswerk spreekt me heel erg aan...

Iemand enig idee?

Deep inside, I've never felt alive

Ga gewoon. Anders krijg je spijt dat je niet bent gegaan en dat is nog erger dan misschien een beetje mot hebben met de anderen die mee gaan.

#WWED - What Would Emma Do?

Zo'n kans krijg je natuurlijk niet vaak, ik zou het niet door de meiden laten verpesten. Je bent er voor jezelf en vooral voor het werk en als je je daar op focust, word het vast een super ervaring! (;

You are beautiful, you are love.

Is het een programma die door jullie is samengesteld of zijn er meer mensen buiten die groep die meegaan? Kijk of je contact met hun kan leggen. Je doet dit niet voor anderen, Sofie, maar voor jezélf. Maak de groep duidelijk dat jij dit serieus neemt en geen gedonder wilt. Er zullen altijd irritaties komen, maar het is een bijzondere ervaring en dit als een lolletje zien is als een eigen graf voor jezelf maken: die mensen krijgen hier problemen mee bij de organisatie. Sta erboven en ga praten met de organisatie over wat je dwars zit en wat je moet doen.

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Omnivium schreef:
    Zo'n kans krijg je natuurlijk niet vaak, ik zou het niet door de meiden laten verpesten. Je bent er voor jezelf en vooral voor het werk en als je je daar op focust, word het vast een super ervaring! (;

"Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

Ik zou er gewoon voor gaan en die andere meiden negeren. Dit is wat jij wilt. Je wilt de ervaring en je wilt er vrijwilligers werk doen, laat je dus zeker niet demotiveren door die andere meiden. Als zij er willen mee spelen, doen ze dat maar. Vergeet ook niet dat de mensen daar meer aan mensen zoals jou hebben in plaats van een bende toeristen. Ik zou door hen zeker niet beginnen twijfelen.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

Sverige schreef:
    Is het een programma die door jullie is samengesteld of zijn er meer mensen buiten die groep die meegaan? Kijk of je contact met hun kan leggen. Je doet dit niet voor anderen, Sofie, maar voor jezélf. Maak de groep duidelijk dat jij dit serieus neemt en geen gedonder wilt. Er zullen altijd irritaties komen, maar het is een bijzondere ervaring en dit als een lolletje zien is als een eigen graf voor jezelf maken: die mensen krijgen hier problemen mee bij de organisatie. Sta erboven en ga praten met de organisatie over wat je dwars zit en wat je moet doen.

Het is door een organisatie gedingest, maar wij moeten de meeste dingen wel zelf regelen...

Deep inside, I've never felt alive

Sapientia schreef:
    (...)
    Het is door een organisatie gedingest, maar wij moeten de meeste dingen wel zelf regelen...

Ga alsnog met ze in contact, zou ik zeggen.

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife