http://www.quizlet.nl/quiz/230847/op-eigen-benen-een/
Wat vinden jullie van de
titel:
'Op Eigen Benen'
Het is een koude decemberavond, 1992. Geen mens is op straat, iedereen zit binnen in hun warme huizen. Langzaam beginnen kleine sneeuwvlokjes de wereld onder een witte laag te bedekken. Het is een heldere nacht, en de maan schitterd samen met duizende sterren aan de hemel. De spanning is voelbaar, er staat iets op het punt om te gebeuren.
Haastige voetstappen klinken op uit één van de steegjes. Een jonge vrouw verschijnt, een meisje nog maar. In kleding gehuld die eigenlijk veel te koud is voor dit weer, en met in haar armen een bundeltje witte doeken. Snel loopt ze de straat door. Bij het laatste huis van de Eikenlaan stopt ze, en klimt ze het trapje voor het huis op. Vlak voor de deur aarzelt ze even, maar dan legt ze het bundeltje neer. Twee glinsterende, lichtblauwe oogjes kijken haar slaperig aan. "Het spijt me, het spijt me zo.." zegt ze met tranen in haar ogen. Ze haalt een envelop uit haar binnen zak en stopt die goed tussen de dekentjes. Dan drukt ze een kus op de zwarte donshaartjes van de baby. "Het ga je goed." Met die woorden drukt ze de deurbel in en loopt ze weg van het huis, het kindje achterlatend.
Deze serie zal (als ik hem ga maken) gaan over een meisje dat te vondeling gelegd is. Ze is nu zestien en aardig opstandig. Steeds meer begint ze zich af te zetten tegen haar 'pleegouders'. Van haar echte ouders heeft ze nooit meer iets vernomen. Ze wilt het ook niet, haar moeder heeft haar in de steek gelaten, en dat heeft het meisje haar nooit vergeven. Desondanks is ze toch best nieuwsgierig naar haar verleden. Maar als ze op een dag op zolder een brief tegen komt, die aan haar geadresseerd is, veranderd haar leven voorgoed..
Dat is dus mijn nieuwe idee, nu heb ik een paar vraagjes:
-Is het orgineel/leuk
-Wat vind je ervan? (Niet gewoon: mooi, orgineel, super, standaard, saai etc. zeggen, maar een duidelijke omschrijving van wát je er zo super, stom, geweldig aan vind.)
-Vind je het leuk als er TH in komt?
-Zou je hem maken?
-Moet ik het je melden als deel 1 er is?
-Wat vind je van de titel?
Iedereen die reageert: Bedankt!
Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...