Het is nu rond een uur of 3 's middags.
Alciono Manuel Salomao - Upper Manhattan
Met een sigaret tussen mijn lippen geklemd trok ik de voordeur achter me dicht, en draaide het slot erop. Ik haalde een hand door mijn donkere haar, mompelde iets tussen mijn opeengeklemde lippen over het lawaai achter me.
De straten van Manhatten waren een fenomeen waar ik nooit aan zal wennen, was ik bang. Ik was de stilte van Faro gewend, of niet zozeer stilte. Maar de geluiden waren daar anders. Schreeuwende kinderen, lachende mannen, kletsende vrouwen, blaffende honden. Geen auto's, bussen en taxi's aan één stuk door.
Ik draaide me op mijn hielen om, en liep de drie treden naar beneden af. De sigaret haalde ik tussen mijn lippen vandaan, waarna ik een dunne rookvlaag er achteraan liet ontsnappen.
Carmella Ariane Bordeaux - Central Park
Het was een warme dag, warmer dan de meeste dagen hier. In Parijs regende het vaak, en wat dat betrof leek New York er wel een beetje op. Maar vandaag was een zeldzaam warme dag, maar zoals elke ochtend was ik een rondje gaan rennen in Central Park.
Met een zucht kwam ik even tot stilstand, strekte mijn armen boven mijn hoofd en liet een zucht horen. Ik zette mijn handen in mijn zij en liet mijn heldergroene ogen over het park glijden.
Vanavond moest ik weer werken, te raden tot een uur of twee. Bedenkelijk krulde ik een lok rond één van mijn slanke, lange vingers. Jammer genoeg kwam Billy vanavond niet, die kwam enkel op woensdagen. Dan had ik de hele avond m'n handen een hem vol, zonder dat hij aan me ging zitten of vreemde verzoeken ging geven.
"Do you believe monsters are born or made?"