Een poosje geleden had ik met een vriendin een idee voor een Hongerspelen fanfic, maar daar hebben we eigenlijk nooit meer iets mee gedaan, zonde vind ik want hoe meer ik erover na denk hoe leuker het mij lijkt om het idee uit te voeren.
Maar dat wil ik het liefst samen met iemand doen omdat ik ook bezig met een ander verhaal en omdat ik nog een verhaal samen met iemand heb.
Het idee
Stel dat de rebellen niet hadden gewonnen? Stel dat het Capitool toch sterker was. Dat is het geval in dit verhaal. Gek genoeg zijn Peeta en Katniss niet gedood of gemarteld. Nee, het Capitool straft ze op ouderwetse manier, de Hongerspelen. Jaar in Jaar uit moeten ze mentor zijn voor de tributen uit District 12 die allemaal, heel toevallig natuurlijk, een lange pijnlijke dood sterven. Het Capitool dwingt ze om kinderen te krijgen. 24 jaar lang worden ze op die manier gemarteld, maar dan komt de genade klap. Het zijn de 100ste Hongerspelen, een Kwartskwelling. Om te laten zien dat zelfs de sterkste mensen nooit veilig zullen zijn worden de tributen gekozen uit kinderen van winnaars. Aangezien Peeta en Katniss de enige winnaars uit District 12 zijn met kinderen zullen dus 2 van hun kinderen de Arena in moeten.
Dat was het idee en als titel had ik Panem et Circences in gedachte
Het betekent Brood en Spelen in het Latijn en in boek 3 zegt Plutarch dat de inwoners van het Capitool Panem et Circences zijn gewend
Who wants to join me?
Fill in
Naam:
Leeftijd:
Motivatie(waarom wil je met mij schrijven?)
Wat vind je van het idee:
Hoe goed ken je de Hongerspelen:
May the odds be ever in your favor!
L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one