• Hoewel ik ondertussen zelf ook google afspeur, wil ik graag vragen om wat hulp van deze kant. En dit heeft allemaal te maken met een van mijn meest ultieme dromen; Het bezitten en runnen van een eigen uitgeverij/drukkerij.
    Het is iets wat me gewoon ontzettend lokt en als ik de drukkerij hier aan de overkant zie (al is hij wat slordig en verouderd), gaat mijn hart sneller kloppen bij het zien van al die machines en de vele kasten vol met allerlei soorten papier en weet ik veel allemaal. Heerlijk is dat. <3
    Nu wil ik vooral weten, als ik zoiets ooit wil beginnen ... Zijn er dan ook specifieke diploma's benodigd voor zoiets en zo ja, welke?
    Ik probeer nu namelijk een schets te maken van wat ik allemaal nodig zou hebben (qua kosten, studies en wat überhaupt nodig lijkt of is) en een helpende hand met advies of ideeën zou erg welkom zijn! :]


    Til hug og blod.

    Ik zou zeggen mail een uitgever en vraag om informatie.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zou een opleiding in het managment volgen, dat heb je volgens mij wel op het MBO en daarna een specifieke HBO opleiding. Uh, ik ben even kwijt hoe die heet, ik ga hem even opzoeken.
    Het is vast niet verplicht maar ik denk dat de kennis heel veel kan helpen.


    Your make-up is terrible

    DarkSavior schreef:
    Ik zou zeggen mail een uitgever en vraag om informatie.


    Daar zijn ze niet erg happerig op.


    Til hug og blod.

    Waarom ga je het niet eens bij de drukkerij aan de overkant vragen? Ze zijn dan wel verouderd, maar misschien weten die ook wel hoe je nog tegenwoordig moet beginnen (:


    “Love is a contradiction.”

    Assassin schreef:
    Ik zou een opleiding in het managment volgen, dat heb je volgens mij wel op het MBO en daarna een specifieke HBO opleiding. Uh, ik ben even kwijt hoe die heet, ik ga hem even opzoeken.
    Het is vast niet verplicht maar ik denk dat de kennis heel veel kan helpen.


    Ja, het lijkt mij ook vrij sterk dat je verplicht bent om iets te volgen; Maar dat lijkt me een goed idee. Thanks. :]
    Ook wil ik iets volgen met Nederlands en Engelse literatuur, omdat dat je ook meer inzicht hebt in teksten als je verder gaat dan alleen afdrukken. (Uitgeven zou zo mooi te doen zijn, als ik echt iets op weet te bouwen!)


    Til hug og blod.

    Mean schreef:
    Waarom ga je het niet eens bij de drukkerij aan de overkant vragen? Ze zijn dan wel verouderd, maar misschien weten die ook wel hoe je nog tegenwoordig moet beginnen (:


    Iets houd me een beetje tegen. Die man heeft al vrij veel moeite om de zaak levend te houden en ik denk dat hij me als een bedreiging zou zien als ik daarmee aankom. Al zou ik hem dan wel op zijn hart drukken dat ik het niet in de buurt wil doen en ook op andere vlakken. :')
    Ik ben het wel van plan, want mijn moeder zei dat ook eerder vandaag ... Maar ik ben m'n lef nog aan het verzamelen. :'D


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    (...)

    Ja, het lijkt mij ook vrij sterk dat je verplicht bent om iets te volgen; Maar dat lijkt me een goed idee. Thanks. :]
    Ook wil ik iets volgen met Nederlands en Engelse literatuur, omdat dat je ook meer inzicht hebt in teksten als je verder gaat dan alleen afdrukken. (Uitgeven zou zo mooi te doen zijn, als ik echt iets op weet te bouwen!)


    Mijn nicht heeft een opleiding gevolgt waarmee ze stage liep op de redactie van een tijdschrift in van een uitgeverij. Misschien is Cummunicatie en marketing iets voor jou? En ik heb deze nog gevonden. En anders heb je nog dingen zoals communicatie en nieuwe media.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Mijn nicht heeft een opleiding gevolgt waarmee ze stage liep op de redactie van een tijdschrift in van een uitgeverij. Misschien is Cummunicatie en marketing iets voor jou? En ik heb deze nog gevonden. En anders heb je nog dingen zoals communicatie en nieuwe media.


    Awesome! Dan zou ik wel terug naar (avond)school moeten om alsnog mijn havo te halen (nooit kunnen halen door een erg moeizaam verleden met scholen), maar dat maakt niet uit. Dit is toch iets wat ik pas over een paar jaar echt uit kan gaan voeren en dit zijn dingen waarmee ik me goed voor kan bereiden. :]
    Dankjewel Nik! :]

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 14:10 ]


    Til hug og blod.

    Overigens heb ik ook in mijn schets tot nu toe het plan om een aantal (in mijn ogen) veelbelovende talenten van Q een kickstart te geven als ik daadwerkelijk kan gaan beginnen, dus daar zal ik in de toekomst ook nog een leuke competitie/uitnodiging voor opzetten! *O*


    Til hug og blod.

    Gondor schreef:
    Overigens heb ik ook in mijn schets tot nu toe het plan om een aantal (in mijn ogen) veelbelovende talenten van Q een kickstart te geven als ik daadwerkelijk kan gaan beginnen, dus daar zal ik in de toekomst ook nog een leuke competitie/uitnodiging voor opzetten! *O*


    Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar dat duurt nog wel even gok ik haha.
    En verder, geen probleem. Ik vind het echt een super goed idee van je eigenlijk. Ik hoop dat alles lukt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is best een goed idee eigenlijk. Maar dat duurt nog wel even gok ik haha.
    En verder, geen probleem. Ik vind het echt een super goed idee van je eigenlijk. Ik hoop dat alles lukt.


    Ik hoop het ook. Stilletjes is dit al jarenlang een droom van mij, die nooit meer uit m'n achterhoofd vertrokken is. Het idee lonkt gewoon ontzettend en het geeft me de kans om al mijn passies te combineren. Veel beter kan het dan toch niet? *O*
    Dankjewel voor je support in ieder geval. En ik denk dat het nog wel een jaar of twee of drie minimaal gaat duren ja, want buiten het voorbereiden op opleidingen, zal ik ook veel moeten werken om alles op te sparen.
    Nu kan ik grotendeels wel vanaf huis beginnen en via internet werken, maar dan nog komen de kosten van de apparaten e.d. er dan ook allemaal bij kijken en die lijken me niet erg licht.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 14:28 ]


    Til hug og blod.

    Dat klinkt echt awesome, dat je dat wilt doen. Ik wil ook dat wereldje in, maar ik ga waarschijnlijk Engels studeren, op de Rijksuniversiteit. Maar ik ga waarschijnlijk verhuizen naar Engeland, dus dan wil ik wel liever Engels studeren dan Nederlands. XD


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Dat klinkt echt awesome, dat je dat wilt doen. Ik wil ook dat wereldje in, maar ik ga waarschijnlijk Engels studeren, op de Rijksuniversiteit. Maar ik ga waarschijnlijk verhuizen naar Engeland, dus dan wil ik wel liever Engels studeren dan Nederlands. XD


    Dat wereldje leeft in Engeland net zo goed, lieverd. Je kunt overal beginnen.
    Ik weet ook niet 100% zeker of ik in Nederland zal beginnen. Wel wil ik zowel Engels als Nederlands studeren; Omdat ik een grote voorliefde voor beide talen heb en dan ook met beide kan werken.


    Til hug og blod.