• Vraagje,

    alweer over school. Ik wil nl. weten hoe de opleiding Docent Engels in elkaar steekt of eigenlijk met name de moeilijkheidsgraad. Ik heb één verhaal gehoord van 'n student op 'n Walk In, maar zij was over 't geheel niet erg positief, maar da's nog maar één iemand. Ken je of ben je iemand die de opleiding tot Engels docent doet; ik wil graag weten hoe jij of diegene het ervaart én of het te doen is om vanaf 't MBO, waarop je eigenlijk alleen maar basis Engels krijgt, te doen is om aan zo'n opleiding te beginnen. Nu is m'n Engels redelijk goed, maar qua spelling en grammatica loop ik wel 'n beetje achter. En ik wil nog weten of 't ook echt zo'n drukke opleiding is, als die studente zei.

    Alvast bedankt :3

    [ bericht aangepast op 7 juli 2012 - 18:10 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik weet het alleen van mijn Engels leraar, maar die was toen al in veel in aanraking gekomen met Engels. Misschien dat je ook kun informeren bij die studie zelf? Ik bedoel als je het daar bij de opleiding zelf vraagt zijn ze echt wel eerlijk, ze willen geen mensen die de opleiding niet aan zullen kunnen.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2012 - 18:13 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik denk dat als je het graag genoeg wilt, je alles kunt doen, dus laat je niveau je niet weerhouden. Je bent op een school om te leren (:

    Ehm, je moet op MBO de opleiding SAW doen, richting onderwijsassistent en vanaf daar kun je naar de PABO (krul).
    Zoals ze mij dat uitgelegd hebben, toen ik met de opleiding begon.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik wil niet naar de PABO :'D Ik kan met mijn MBO 4 diploma rechtstreeks naar die opleiding. Daar gaat 't niet om, haha. De toelatingseisen daar voldoe ik wel aan. Ik wil alleen niet voor verrassingen komen te staan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Pabo is toch voor de basisschool?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Mijn zus heeft dit jaar gestudeerd voor een lerarenopleiding Engels-Nederlands. Voor zover is het zag, was de basis in het begin wel heel laag, want ze zagen pas oefeningen op het eind van het jaar die ze in de eerste week zag toen ze naar de unief ging. Ze moest wel een heel woordenboek vanbuiten blokken. (dit verspreidt over een hele periode) en je ziet veel literatuur en dergelijke. Maar haar opleiding was in combinatie met Nederlands, dus dat verschil waarschijnlijk allemaal een beetje.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?