• Iemand ervaring daarmee? Ik ben van 3 gymnasium naar 4 havo gegaan, om grotendeels onzin-redenen. Nu ben ik dus geslaagd met een 7,3 gemiddeld en wil ik graag VWO gaan doen. Omdat ik geen zin meer heb om nog 2 jaar op school te zitten wil ik het op de VAVO in 1 jaar proberen. Dit schijnt wel heel zwaar te zijn, mensen die dit gedaan hebben, raden jullie het af of niet?


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ik denk dat je het wel kan halen als je hard doorwerkt.


    SLOAN.

    ik weet niet, maar dat wil ikzelf na H3 doen. (H4+H5).


    -

    Voor zover ik weet zijn de 5e en de 6e toch echt wel de voorbereidende jaren voor je examen en moet je daarin nog heel veel doen, dus je zal waarschijnlijk heel hard moeten werken. Maar als je het echt wil en goed kan leren, denk ik dat het je wel moet lukken. Misschien kan je het eens met wat leraren die je goed kent bespreken of met je ouders? Die weten wat jij kan en of de lat misschien te hoog ligt, of dat je het juist wel zou halen.


    “Love is a contradiction.”

    Ik heb net A5 achter de rug. Ik vond het zwaar en het was me nooit gelukt om ook nog A6 erbij te doen. Maar misschien is het voor jou anders, omdat ik oorspronkelijk een havo-advies had, maar eigenwijs was en toch naar vwo ging.. Ik denk dat jouw docenten en jij zelf daar het beste over kunnen beoordelen!


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    ik heb Vavo gedaan!
    Je kan het proberen, maar het is wel erg zwaar.:O
    Aangezien je lange dagen maakt en veel huiswerk krijgt
    Als je 5 en 6 doet, krijg je gewoon normale tijden, maar bij mij op de opleiding zat een meisje die had op maandag van 13.00 tot 22.00 les!
    Ze is wel geslaagd, maar je moet daar best wat voor doen!~


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik zou het niet willen, maar als jij denkt het te kunnen, moet je vooral je best doen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik begon bijna 5 jaar geleden bij het gymnasium en ga volgend jaar misschien VAVO doen voor havo 4 en 5. Ben er aan de ene kant wel bang voor, maar aan de andere kant ben ik ook goed gemotiveerd. En omdat het dus een zwaar jaar is, zijn daar vooral mensen die daar gemotiveerd zijn. Dat betekent serieuze les en geen propjes gooiende leerlingen. Mijn oom had het ook gedaan en die zei dat je lange dagen hebt en daardoor niet eens zó veel huiswerk, maar geen idee hoe het nu is.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Als je het echt wil, kun je het!


    Tonight is the night.. (Dexter)

    Het enige wat ik heb gehoord is dat 5 VWO de meeste zittenblijvers heeft (Van VWO op onze school) en dat dit nog meer is geworden door de veranderde normen. Je geeft niet aan waarom je van Gym naar Havo bent gegaan, dus ik kan het voor jou niet inschatten. Ik denk wel dat het heel hard werken is en weinig vrije tijd betekend, maar als je het echt wilt, moet je het doen.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2012 - 15:32 ]


    Happy Birthday my Potter!