Witte rozen worden rood
De 22-jarige […] is nog maar net aangenomen bij het CID (Criminal Investigation Department) in Londen, als er een seriemoordenaar opstaat om in Londen zijn slag te slaan. Verschillende jonge vrouwen worden kort na elkaar vermoord en verkracht gevonden in verschillende uithoeken van de stad, en ze hebben allemaal één ding met elkaar gemeen: ze zijn allemaal naaktmodel. […] wordt onder leiding van een hogere officier op deze zaak gezet, en komt er al gauw achter dat deze moorden niet zonder reden gepleegd zijn. Overal laat de dader een witte roos achter, gedoopt in het bloed van het slachtoffer. Ook laat de dader berichten achter, alsof hij of zij wil dat […] achter hem of haar aankomt… Zal het […] lukken om de dader te vinden, of zal het uiteindelijk haar eigen leven kosten? Misschien brengt de waarheid zelfs wel meer mee dan haar lief is…
Crappy samenvatting die ik snel gemaakt heb (en nog verander), maar dit is een ideetje dat ik graag in een short story (waarschijnlijk plus minus zeven hoofdstukken) zou willen uitwerken als een detective/thriller-genre met onbekende personen. Ik heb echter een paar vraagjes:
- Zouden jullie het lezen?
- Origineel/niet origineel?
- Titel houden/andere titel? (suggesties?)
- Namen hoofdpersoon?
- Ik heb nog nooit eerder detective of thriller geschreven, dus hebben jullie tips om het plot duidelijk uit te werken, want dat moet hierbij natuurlijk wel heel goed in elkaar zitten. Misschien een goede site met een handig stappenplan? Want dat zou ik wel kunnen gebruiken (:
[ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 20:58 ]
Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle