• Hallo
    Ik heb dus een idee voor een nieuw story. Het is een mengeling van verschillende films: "Letters to Julliet" "Dear John" en "The Lucky One" (de laatste heb ik nog niet gezien.) Ik ga rond deze 3 films een eigen verhaal maken. Maar het enige probleem is, dat ik niet weet of ik het moet doen of niet? Ik wil het dolgraag schrijven, maar wat vinden jullie?
    Doen of Niet?
    Stel dat ik het toch ga schrijven, via wiens ogen moet ik schrijven? de jonge soldaat, of het meisje? In 3de persoon of ik-vorm?
    Ik weet het, veel vragen. Maar ik hoop dat jullie willen helpen...
    Alvast bedankt.
    Greetz S.


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    *Idea

    Als jij het een leuk idee vindt, moet je het beslist doen. Maar ik zou niet proberen om die drie films te kopiëren.


    Kom ga je mee verdwalen?

    Marlborough schreef:
    *Idea

    Als jij het een leuk idee vindt, moet je het beslist doen. Maar ik zou niet proberen om die drie films te kopiëren.

    Hoe bedoel je? hun verhaallijnen niet over nemen?
    Ik probeer niet hun verhaallijn over te nemen, maar bepaalde stukken komen er wel in voor. Maar probeer het te voorkomen ^^
    S.


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Verzin zelf een origineel verhaal.


    SLOAN.

    hmm ik heb een veel beter idee...maak een verhaal over the hungergamesxD
    doen
    maybe een stukje soldaat,een stukje meisje


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik vind dat je je best door films mag laten inspireren, maar geen dingen gewoon overnemen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    En 'The notebook' kan misschien ook een inspiratiebron zijn. Dat is voor mij echt DE film waar ik inspiratie van krijg.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Sowieso is het een mengeling van films, dus je zult nooit precies dezelfde verhaallijn hebben. En als jij het graag wilt, moet je het gewoon doen!
    Het ligt aan het soort verhaal wat je schrijft of je uit de 3e persoon of de ik-persoon wilt vertellen. Ik vind de ik-persoon zelf vaak persoonlijker, waardoor het verhaal je wat meer vasthoudt. Maar uit ervaring weet ik dat je uit de 3e persoon ook een heel mooi verhaal kunt krijgen, alleen vind ik wel dat je daar dan wel een bepaalde schrijfstijl voor moet hebben...
    Nou ja, doe maar wat jou het mooiste en fijnste vindt, want dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Maar als het verhaal mooi is, zal het mij niet uitmaken of het nou uit de 3e persoon is geschreven of uit de ik-persoon.
    En het meisje of de jonge soldaat... Dat ligt er ook aan; kennen ze elkaar aan wanneer het verhaal begint, of komen ze langzaam naar elkaar toe en ontmoeten ze elkaar pas later? In dat laatste geval zou ik per hoofdstuk wisselen tot ze elkaar ontmoeten en dan vanuit één iemand verder schrijven. En het ligt er ook deze keer weer aan hoe je het verhaal precies wilt vertellen. Want wil je dat de lezers de personen ook echt willen leren kennen? (dat ze elkaar dus voor het eerst ontmoeten en niet meteen alles van elkaar weten) Dan zal ik namelijk maar uit één persoon schrijven.
    Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt...(:

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 18:32 ]


    Kind words can be short and easy to speak, but their echoes are truly endless.

    ForeverNiall schreef:
    hmm ik heb een veel beter idee...maak een verhaal over the hungergamesxD
    doen
    maybe een stukje soldaat,een stukje meisje


    Hihi, ja daar heb ik ook al aan gedacht. Maar mijn examens komen eraan, dus zal het THG verhaal wat moeten wachten, aangezien ik nu nog 2 andere stories lopen heb. Maar er komt wel een THG verhaal zo dra ik klaar ben met de examens.
    Greetz S.


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    1. Ja doen! Altijd doen!
    2. In derde persoon en zegmaar eerst een stukje over die en dan over de ander

    ps. eigenlijk heb ik alleen letters to juliet gezien maar toen lach ik de hele film lang te lachen over die gast's accent en het two-patricia's complotxD


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"