Sowieso is het een mengeling van films, dus je zult nooit precies dezelfde verhaallijn hebben. En als jij het graag wilt, moet je het gewoon doen!
Het ligt aan het soort verhaal wat je schrijft of je uit de 3e persoon of de ik-persoon wilt vertellen. Ik vind de ik-persoon zelf vaak persoonlijker, waardoor het verhaal je wat meer vasthoudt. Maar uit ervaring weet ik dat je uit de 3e persoon ook een heel mooi verhaal kunt krijgen, alleen vind ik wel dat je daar dan wel een bepaalde schrijfstijl voor moet hebben...
Nou ja, doe maar wat jou het mooiste en fijnste vindt, want dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Maar als het verhaal mooi is, zal het mij niet uitmaken of het nou uit de 3e persoon is geschreven of uit de ik-persoon.
En het meisje of de jonge soldaat... Dat ligt er ook aan; kennen ze elkaar aan wanneer het verhaal begint, of komen ze langzaam naar elkaar toe en ontmoeten ze elkaar pas later? In dat laatste geval zou ik per hoofdstuk wisselen tot ze elkaar ontmoeten en dan vanuit één iemand verder schrijven. En het ligt er ook deze keer weer aan hoe je het verhaal precies wilt vertellen. Want wil je dat de lezers de personen ook echt willen leren kennen? (dat ze elkaar dus voor het eerst ontmoeten en niet meteen alles van elkaar weten) Dan zal ik namelijk maar uit één persoon schrijven.
Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt...(:
[ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 18:32 ]
Kind words can be short and easy to speak, but their echoes are truly endless.