Ja, dat vraag ik me soms echt af. Een meisje bij mij op school bijvoorbeeld, ik noem haar even L., is nu al bezig met het verpesten van haar leven, vind ik dan. Vorig jaar is ze op een of ander kamp geweest, ze was toen 13, en heeft het toen met 3 random jongens gedaan. En het ergste is dat ze er nog trots op is ook. Toen ze weer op school kwam had ze een aantal mensen in haar klas doodleuk verteld wat ze allemaal gedaan had, zeg maar. Binnen een week wist natuurlijk de hele school het, zo gaan die dingen. Nou, meteen vond iedereen haar een slet, en terecht, denk ik. Maar dat was vorig jaar dus. Ik was het alweer een beetje vergeten, tot een vriend van me, hem noem ik B., vandaag vertelde dat hij echt boos op haar is. L. stuurt hem namelijk erg 'bijzondere' sms'jes de laatste tijd, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Dat ze graag eens met hem af zou willen spreken, zodat ze elkaar 'wat beter konden leren kennen' en 'wat leuke dingen' konden gaan doen. Hij wist natuurlijk meteen wat ze bedoelde, maar hij deed alsof hij haar niet begreep en toen stuurde ze meteen een sms'je terug met daarin iets te duidelijk uitgelegd waar ze het over had. Verder vertelt L. al deze verhalen aan haar hele klas, alsof ze er trots op is dat ze dit allemaal doet. Ik snap het niet, ik snap het echt niet. Ze is nu 14 en haar leven is nu al een puinhoop.
Wat vinden jullie van dit soort mensen?
The universal language of art.