Sowieso al goed dat je het hier even neerzet! Heb je het al een gedeelte van je afgeschreven ;]
Maar ik raad je aan om hierover te praten. Maakt niet uit wie, je vader, je moeder, vriendin, tante, oma, opa, etc. Gewoon iemand die je vertrouwd èn dicht bij je staat. Hij/zij kan je dan helpen.
Over dat zelfvertrouwen: kan ik geen tips over geven, dit is namelijk een deel van de puberteit. Bij mij is het nu aan het wegebben, en dat komt voornamelijk doordat ik mensen om me heen heb waar ik echt mezelf kan zijn en gewoon verschrikkelijk veel lol mee heb ;] Probeer gewoon gezellige dingen te doen met je vrienden en een beetje lol maken. ;]
Over school: Wat wil je worden? Wat wil je gaan studeren? Wat vind je nou echt leuke vakken? Denk daar aan en denk dan, dat, als je deze opleiding hebt afgerond, dat je daaraan mag beginnen, en dat 'school' alleen nog maar leuker wordt. En probeer anders je vakken te vergelijken met het dagelijkse leven. Natuurkunde wordt namelijk verschrikkelijk veel gebruikt, zonder dat je het doorhebt. En maatschappijleer zie je helemaal door onze samenleving. Bij Levenbeschouwing kun je lekker diepzinnig gaan nadenken over levensvragen, zoals: waarom leef ik? Hoe zit zus en zo in elkaar?
En zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Veel succes en sterkte!
Deep inside, I've never felt alive