Ik word dus gepest op school, en ik denk vanaf het begin aan om te veranderen van school, en waarschijnlijk gaat het door en zit ik in de 2e niet meer hier, maar ik ben bang; dat ik op mijn volgende school weer gepest word. Hoe voorkom ik dit?
Ik en mijn vriendin zijn begin dit jaar gepest. Wij zijn vanaf dag 3 ofzo naar de mentor en basiscoach gegaan. Hun hebben met de pesters gepraat en met ons. Wij gingen ook naar een vertrouwenspersoon zodat wij ons verhaal kwijt konden. Mijn ouders hebben mij ook erg gestuent. Vertel het zoiezo aan je ouders. Ze merken het toch wel aan je manier dat er iets is. Na een tijdje goed ging het weer mis. Toen ging zelfs de directeur meehelpen. En als ze nog 1x een melding kregen dat we gepest werden zouden ze 3 dagen geschorst worden. Maar praat erover. Ikzelf heb er in die periode niet veel over gepraat en daar baal ik nu van. Door het gepest ben ik snel onzeker en minder vrolijk enz. Wij houden ook een presentatie over pesten bij nederlands.
Wow long story. Praat er met iemand dit zoiezo. Quizlet helpt bij mij ook dus wss bij jou ook. Praat met docenten.
Voor op je nieuwe school: Wees gewoon eerlijk over hoe je ben en jezelf. Vertel het tegen je mentor of docent dat je gepest bent dan weten hun dat ook.
Toon dat je sterk in je schoenen staat.
Geef hen de indruk (ook als dat niet zo is) dat je volledig achter je mening staat, weet wat je zegt en ook een mening hébt. Als ze een beledigende opmerking maken, geef dan een fel antwoord terug of laat blijken dat het je helemaal niets doet (ook als dat wel zo is).
Op die manier zien ze dat het je niets doet en zoeken ze iemand anders.
Je kunt mij PB'en. Ik word nu ook min of meer 'gepest' en ik ben al in gesprekken om van school te veranderen. Mijn coördinator heeft ook tegen mij verteld, dat ze niet wist of ik op mijn volgende school wel 'aansluiting' zou vinden. Kun je anders niet naar een andere klas, waar je niet gepest word en wel mensen kent?
Bangarang schreef:
Je kunt mij PB'en. Ik word nu ook min of meer 'gepest' en ik ben al in gesprekken om van school te veranderen. Mijn coördinator heeft ook tegen mij verteld, dat ze niet wist of ik op mijn volgende school wel 'aansluiting' zou vinden. Kun je anders niet naar een andere klas, waar je niet gepest word en wel mensen kent?
Jawel, maar ik word in mijn klas juist niet gepest; maar in de aula etc heel erg, ik kon vandaag nieteens eten halen want dan lachten ze me uit en riepen ze. Mijn band is vandaag zelfs lek geprikt...
Jawel, maar ik word in mijn klas juist niet gepest; maar in de aula etc heel erg, ik kon vandaag nieteens eten halen want dan lachten ze me uit en riepen ze. Mijn band is vandaag zelfs lek geprikt...
Mijn fiets is ook een paar keer lekgestoken en over het hek gesmeten enzo Maar ik zou er met iemand over gaan praten..