Met mijn interesse voor boeken en mijn toch wel hoge cijfers was ik ervan overtuigd dat ik toch echt de perfecte Slytherin was. Dat kwam doordat ik toch wel sluw was en arrogant kon overkomen. Toch zou het me niet uitmaken waar ik ingedeeld werd, want in elke afdeling zaten vrienden van mij, die allemaal bij mij in de buurt woonde toen ik nog thuis woonde. Nu was ik samen met mijn vader ingetrokken in de Malfoy Manor, aangezien de heer daar op stond, ook al was ik zelf geen Death Eater. Maar mijn gedachtes over de perfecte Slytherin werden werkelijkheid toen de sorteerhoed "Slytherin" riep en ik naast mijn beste vrienden en huisgenoten Draco en Eileen zat. Desondanks dat ik in Slytherin zat, zou ik vrienden blijven met de personen in de andere afdelingen, iets waar mijn vader niet blij mee zou zijn, want hij was bang dat ons geheim bekend zou worden.
We zaten te eten toen mijn blik viel op iemand aan de lerarentafel die me in de gaten hield vanaf het moment dat ik binnen kwam. Catherine Riddle lerares Herbiology zoals Perkamentus haar net had voorgesteld. Ik zou na het eten maar eens met Fred en George gaan praten, want ik heb begrepen dat ze niemand mocht van Slytherin en Huffelpuff voortrok. Iets wat ik van mijn vader gehoord had, handig een leraar als vader. Maar daar zou ik verandering in brengen. Ook zou ik met mijn vader gaan praten, want hij had een blik in zijn ogen die ik niet kon plaatsen en dat kon niet veel goeds betekenen.
Na het eten stond ik samen met Draco bij het kantoortje van vader en voor ik aanklopte werd er al 'binnen' geroepen. Verbaasd liepen we naar binnen. “Wat was eraan de hand tijdens het eten pap, u had zo’n niet te plaatsen blik in uw ogen."
“Er komen duistere tijden aan, maar dat wist je natuurlijk al omdat we wonen bij het heer van het duister en zijn Death Eaters.” Ik knikte en hij ging verder met zijn verhaal. “Maar wat jullie niet weten is dat wij met zijn vieren.” Ik onderbrak hem gelijk. “Ons vieren wie gaat ons dan helpen?”
”Daar komen jullie snel genoeg achter. Maar zoals ik al zei Met ons vieren moeten we iemand helpen om zijn problemen op te lossen”.
Hoe onduidelijk kan je zijn, vroeg ik me af. Maar wat ik wel wist is dat hij het nog niet vertelde omdat ik me moest concentreren op de lessen die morgen van start zouden gaan, waar ik me nu dus helemaal niet meer op zou kunnen concentreren doordat ik steeds zo gaan denken aan wie die vierde persoon zou kunnen zijn en wie we moeten helpen. Dat is ook wat ik hem duidelijk probeerde te maken, maar echt veel nut had dat niet.
Voor we het wisten stonden we weer buiten en kwamen we heel toevallig Fred en George tegen. “Ik denk dat we een van jullie geweldige grappen nodig hebben voor Professor Riddle,” zei ik toen ik hun aandacht had. “Wat ben je van plan dan?” vroegen ze in koor. “Ik zat te denken aan iets van Amortentia in haar drinken." Wat we niet wisten was dat Professor Riddle op een afstand stond mee te luisteren en dus alles had gehoord..
Dit is een hoofdstukje uit hogwarts changes eveything
De Pov van Tess Snape (beter bekend als dochter van Snape)
als je intersse hebt hoor ik het wel in een pb
[ bericht aangepast op 26 jan 2012 - 16:17 ]
If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer