• Hoi hoi,
    Voor mijn profielwerkstuk is de vraag in hoeverre opvoeding crimineel gedrag bepaalt, en ook of crimineel gedrag nou aangeboren of aangeleerd is. Ook de culturele verschillen worden besproken. Ik vroeg me af wat jullie mening hierover was, als jullie me willen helpen heel graag!


    And that's the way a cookie crumbles :)

    Ik doe een opleiding waarin we dit ook een beetje leren.

    Opvoeding is zeer belangrijk en ik weet dat opvoeding best ver crimineel gedrag bepaalt. Bij kinderen met probleemgedrag is namelijk de oorzaak in veel gevallen ook de opvoeding. Als je een kind niet duidelijk maakt wat de grenzen zijn zal het kind sneller crimineel gedrag vertonen. Maar ik denk dat je beter echt onderzoek kan doen dan zal je het beter begrijpen!


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Ik heb hier gisteren mijn SE over gehad.

    Ik denk trouwens dat alles per persoon verschilt en dat er in alle theorieën een deel van de waarheid zit.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Letterlijk 'crimineel gedrag' kan nooit aangeboren zijn, geloof ik. Het heeft te maken met opvoeding, maar ook met de omgeving. Daarnaast speelt het cognitieve nog een deel, want iemand kan aan een aangeboren stoornis leiden, waaruit zul gedrag voortvloeit, maar zo'n dergelijke stoornis kan ook voortkomen uit een slechte opvoeding. Tja, moeilijk D:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wacht wacht wacht, ik heb er sites van. I'll check! vind niet de juiste
    Oh, en check niet alleen wikipedia, daar staat vrij veel crap op, als je over criminaliteit etc dingen opzoekt.
    Dit weet ik zeker: crimineel gedrag wordt getriggerd, er is een aanleiding vooraleer iemand criminele activiteiten verricht. Dat kan groepsdruk zijn, mensen die een voorbeeld zijn voor een andere persoon, een kick..
    -geen idee of je hier iets aan hebt-

    [ bericht aangepast op 20 jan 2012 - 15:33 ]


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Dank jullie wel :) Ik ben gewoon op zoek naar meningen en inspiratie dus een topic erover openen leek mij wel een plan. Wij denken ook inderdaad dat het met de opvoeding te maken heeft, maar we moeten ook het aangeboren deel verdedigen, zo blijkt er een of ander crimineel gen te zijn ofzo.. En ja, wikipedia heeft voornamelijk allemaal bullshit, maar in elk geval bedankt voor de moeite :)


    And that's the way a cookie crumbles :)

    saffie95 schreef:
    Dank jullie wel :) Ik ben gewoon op zoek naar meningen en inspiratie dus een topic erover openen leek mij wel een plan. Wij denken ook inderdaad dat het met de opvoeding te maken heeft, maar we moeten ook het aangeboren deel verdedigen, zo blijkt er een of ander crimineel gen te zijn ofzo.. En ja, wikipedia heeft voornamelijk allemaal bullshit, maar in elk geval bedankt voor de moeite :)

    Ja, dat las ik ook. Iets met 'n bepaald chromosoom.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Crimineel gedrag kan niet aangeboren zijn, de opvoeding bepaalt tot hoeverre het kind zich gedraagt. Een kind zal niet van uit zichzelf ongepast gedrag laten zien als zij/hij daar geen aanleiding voor heeft. En dan heb ik het over verder dan snoep stelen, en klieren in de les. (:

    [ bericht aangepast op 20 jan 2012 - 16:08 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ja, het is bij de opvoeding.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Naar mijn mening is het totaal aangeleerd, niet geboren. Ik denk dat crimineel gedrag het meest gestimuleert wordt door andere jongeren. Hoewel opvoeding daar wel een grote rol in speelt, aangezien goed opgevoede kinderen meestal wel uit te buurt blijven van het crimineel gedrag van anderen.


    i put the fun in funeral

    Net als wat ALTERMOON zei, naar mijn mening is dat crimineel gedrag gestimuleerd wordt door andere jongeren. En opvoeding speelt ook inderdaad een grote rol in. Helemaal mee eens.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Merida schreef:
    Letterlijk 'crimineel gedrag' kan nooit aangeboren zijn, geloof ik. Het heeft te maken met opvoeding, maar ook met de omgeving. Daarnaast speelt het cognitieve nog een deel, want iemand kan aan een aangeboren stoornis leiden, waaruit zul gedrag voortvloeit, maar zo'n dergelijke stoornis kan ook voortkomen uit een slechte opvoeding. Tja, moeilijk D:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Elements schreef:
    Ik doe een opleiding waarin we dit ook een beetje leren.

    Opvoeding is zeer belangrijk en ik weet dat opvoeding best ver crimineel gedrag bepaalt. Bij kinderen met probleemgedrag is namelijk de oorzaak in veel gevallen ook de opvoeding. Als je een kind niet duidelijk maakt wat de grenzen zijn zal het kind sneller crimineel gedrag vertonen. Maar ik denk dat je beter echt onderzoek kan doen dan zal je het beter begrijpen!


    Welke opleiding doe je dan? En zouden wij je misschien kunnen interviewen? Dat zou ons echt enorm helpen!


    And that's the way a cookie crumbles :)

    Statler schreef:
    (...)
    Ja, dat las ik ook. Iets met 'n bepaald chromosoom.


    Weet je misschien nog de site waar je dat gevonden had? Misschien kunnen we die nog gebruiken


    And that's the way a cookie crumbles :)

    Ik zou voor je profielwerkstuk de mening van experts vragen, en niet die van ons ;x.


    I am an idiot, I move.

    Je opvoeding kan wel heel goed zijn, maar als jij met de verkeerde mensen omgaat op school of buiten school, dan maakt die hele opvoeding niet meer uit.


    To infinity and beyond •