• Ik moet een superleuk - niet dus - verslag maken voor GTP. Dat heeft te maken met grafische druktechnieken. Nu heb ik een vraag die ik niet weet .. en nergens kan vinden .. iemand?

'Wat is de drukvolgorde van kleuren op een vierkleurenpers?'

To infinity and beyond •

Ik geloof geel, cyaan, magenta en zwart.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

Yoda schreef:
    Ik geloof geel, cyaan, magenta en zwart.

Hmm, ik vind nu net iets op internet waar staat: Zwart, Cyaan, Magenta en geel. & in mijn boek staat een plaatje Cyaan, Magenta, Geel en dan zwart ..

To infinity and beyond •

Zaynholic schreef:
    (...)

Hmm, ik vind nu net iets op internet waar staat: Zwart, Cyaan, Magenta en geel. & in mijn boek staat een plaatje Cyaan, Magenta, Geel en dan zwart ..

Nouja, sowieso zijn de laatste twee magenta en zwart, gezien je zo een afbeelding nog kunt bijstellen. Eerst de lichtste kleuren, dan de donkerste =]

Geen idee. :Y) Maar ikw eet wel dat de lichte kleuren eerst komen. ik zou gokken op Geel, blauw, rood, zwart. (Jah je noemt het neit zo, maar ik ken al die tinten niet. 8D)

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

CMYK.
    Cyaan, Magenta, Yellow, Black

Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

Winterwerp schreef:
    CMYK.
    Cyaan, Magenta, Yellow, Black

Dat is de afkorting van het kleurmodel, maar geeft niet de volgorde aan.

Yoda schreef:
    (...)

Dat is de afkorting van het kleurmodel, maar geeft niet de volgorde aan.

Dit dus ..

To infinity and beyond •

Zaynholic schreef:
    (...)

Dit dus ..

Ik heb het nog even nagevraagd bij mijn stiefvader, hij is grafisch ontwerper en heeft hier vroeger dus veel mee gewerkt ook x] Hij zegt ook geel, cyaan, magenta en dan zwart =]

- denkt alleen maar "WTF?!" -
    Euh, luister maar naar Yoda. Die weet het veel beter dan ik. :'D

"Well, well. Look who we've got here!"

Yoda schreef:
    (...)

Ik heb het nog even nagevraagd bij mijn stiefvader, hij is grafisch ontwerper en heeft hier vroeger dus veel mee gewerkt ook x] Hij zegt ook geel, cyaan, magenta en dan zwart =]

Haha oke dank je wel! Sighs, grafisch vormgeving is leuk .. totdat je er hele verslagen over moet maken haha!

To infinity and beyond •