Gaaf dat je dat wilt doen, het leek mij ook leuk c:
Ik was laatst wel bij een studievoorlichting over de politie, en daar kreeg ik wat folders enzo.. Er zijn in ieder geval twee sites die op een van mijn folders staan:
Link 1
Link 2
Die tweede is volgens mij een test of het bij je past ofzo :p
In ieder geval is het wel een strenge opleiding en ze hebben ook een hele lijst toelatingseisen. Als je daar aan voldoet moet je op een intakegesprek komen, en als dat goed uitpakt moet je meedoen aan selectietesten. Dan gaan ze je intelligentie, conditie, mentale gezondheid e.d. testen. Daarna krijg je nog een selectiegesprek bij een korps. Dan moetje nog een medische keuring en een veiligheidsonderzoek ondergaan. Als dat allemaal goed is gegaan begin je pas met de opleiding, dus je moet het er wel voor over hebben om eerst een paar maanden bezig te zijn met voorbereiden, ook als je weet dat het misschien niets wordt.
Maar als het je gaaf lijkt zou ik je daar zeker niet door laten stoppen, want de studie zelf is volgens mij echt geweldig c: Trouwens, ik weet niet welk niveau je doet, maar aangezien je eerst rechten zou doen gok ik pittig hoog: Als je hoger opgeleid bent kunt je makkelijker en sneller hoge functies krijgen bij de politie en dan krijg je meer geld, hooray.
Ik weet niet of je dit allemaal al wist of niet, maar ik hoop dat je er wat aan had :')
[ bericht aangepast op 7 jan 2012 - 18:34 ]