... ik ben echt blij dat die wiskunde leraar per 1 december weg is.
Het gaat om meneer B. -nou zijn er op het Scala College (T)VWO Alphen aan den Rijn twee wiskunde leraren met een B -
Hij kan absoluut niet les geven en al vanaf het eerste moment heeft hij de klas niet in de hand.
De afgelopen les, afgelopen maandag, is er iemand de klas uitgestuurd en is er iemand gewoon weggegaan, degene die de klas uit werd gestuurd, kwam in protest toen hij tegen N. zei dat ze haar mond moest houden, terwijl ze niks zei, en N. ging gewoon weg nadat ze ruzie met hem had over het feit dat hij haar steeds de schuld gaf van praten, terwijl ze helemaal niet praatte.
Zelf heb ik ook al een aanvaring met hem gehad. Het was ook heel vaag. We hebben maandag een dubbeluur wiskunde met pauze tussendoor en dan dinsdag het eerste uur nog een uur wiskunde.
Dinsdag deed hij hartstikke aardig tegen me, was het van 'ja, je let goed op in de les, dus ik denk dat je - je cijfer wel op kan halen' en allemaal van dat soort opmerkingen.
Maar de dag ervoor, tijdens het 2e uur van het dubbeluur, heeft hij me twee keer gewaarschuwd, omdat "ik met mijn telefoon zou zitten". Mijn telefoon zat in mijn tas, ik zat met een pen in mijn handen. Het was natuurlijk erg verdacht dat ik net mijn handen onder tafel deed toen hij langs liep, jaha. De tweede keer ging het zo:
'Ja, Kim, nou is het klaar met die telefoon.'
'Maar meneer, ik zít niet met een telefoon.'
'Nou is het gewoon klaar met die telefoon.'
*jongen die voor me zat kijkt onder de tafel om te zien wat ik in mijn handen heb* 'Maar meneer, ze zít niet met haar mobieltje.'
'Kim, nou is het klaar, moet ik je anders vragen om op te staan.'
*de hele klas keek naar onze conversatie, omdat ik niet iets verkeerd doe bij hem*
'Is goed, meneer.' *ik sta op en zwaai met de pen die ik mijn handen had rustig rond* 'Kijk, geen mobieltje.' *ik ga weer zitten*
'Nou, dit is je laatste waarschuwing.'
Hij zei geneens sorry voor vals beschuldigen -.-
Maar niemand mag hem, hij kan niet uitleggen. Een klasgenootje van me heeft alles van het vorige hoofdstuk zichzelf aangeleerd, omdat hij het toch niet goed uitlegt.
Hebben jullie ook zo'n leraar?
En wat vinden jullie van deze meneer B.?
"Some day you will be old enough to start reading fairy tales again. - C.S. Lewis