Op 21, 22 en 23 juni zou ik met 3 vrienden naar de efteling gaan. We zitten allemaal in ons examenjaar en het was een soort afscheidsuitje, zegmaar.
Nu is er 1 iemand, Karin. Die wil ook naar Graspop. Wij hebben die hele kamer al geboekt voor 4 personen, waar ze het mee eens was. En nu wilt ze niet, omdat ze liever naar Graspop wilt met andere vrienden.
Nu weten die andere 2 vrienden en ik niet zo goed wat we ermee aan moeten. We kunnen namelijk niemand anders vinden, want dan wordt het gewoon minder leuk.
Jan en Sara vinden dat Karin alsnog moet betalen, omdat ze mee zou gaan en het met het boeken eens was. Dan had ze dat van Graspop maar eerder moeten zeggen.
Zelf zit ik met een dilemma. Langs de ene kant: ze gaat niet, dus waarvoor betaalt ze dan? Langs de andere kant: als ik een hotel afzeg, moet ik ook betalen. Dus waarom moet Karin dat dan niet?
Uiteindelijk zijn we naar Karin gegaan en hebben we de waarheid gezegd. Nu is Karin boos, want ze zegt dat ze er zelf niets aan kan doen, omdat zij niet bedacht heeft dat Graspop precies op die datum is. Daarnaast zei ze dat we helemaal geen toestemming hebben gevraagd, terwijl we Jan en Sara erbij waren toen ik letterlijk vroeg: 'vind je het goed als we nu boeken?'. Dus dat vind ik ook wel erg vreemd klinken.
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Want ik weet niet wat ik ermee aan moet.
De namen zijn trouwens verandert :')
[ bericht aangepast op 17 nov 2011 - 17:48 ]
To live would be an awfully big adventure