Een goeie vriendin van mij gaat volgend jaar studeren in Amerika, waarschijnlijk aan Brown. Realiseer je wel dat je ontzettend veel testen moet doen als je wil studeren aan een redelijke universiteit. Nu is mijn vriendin echt héél erg slim en ik twijfel er ook niet aan dat ze niet wordt toegelaten.. Maar ze moest bijv. een toets Engels maken van 5 uur, een toets Frans waarvoor je een enorme woordenschat nodig hebt en een toets literatuur, ook over klassieke engelse werken zoals Mansfield Park, King Lear, Macbeth enz. Het klinkt echt fantastisch - ik ga misschien ook aangezien mijn voorouders een universiteit in NYC hebben opgericht en ik daar dus makkelijk heen kan - maar het is niet zo 123 allemaal geregeld.
Ik ken geen mensen die in Amerika hebben gestudeerd, maar mijn nichtje zit nu bijv. een jaar in Zuid-Amerika. Ik skype wel eens met haar en ze zegt dat je het thuisfront natuurlijk wel mist, maar dat je zóveel nieuwe mensen leert kennen & ervaring op doet dat het allemaal wel mee valt. Máár dat verschilt natuurlijk ook weer per persoon.
It's time to be happy again.