Om even te beginnen, vorige week vrijdag was de verjaardag van een vriendin van me maar ik had de mail pas één dag van te voren gezien omdat ik mijn mail niet vaak check. Ik kon die vrijdag niet en ik heb direct gemaild dat ik niet kon komen. Fine fine, tot vandaag.
Ze sprak me net ineens aan op msn en vroeg waarom ik niet kon komen. Ik had het uitgelegd dat ik niet kon komen en dat ik gemaild had. Ze zei dat ze dacht dat ik gewoon bij mijn vriend was en dat als hij 'out of the picture' was dat zij dan weer kon komen en anders niet. Of terwijl, zij denkt dat mijn vriendje voor gaat. Ik heb al drie jaar een relatie met mijn vriend, en in die drie jaar heb ik haar nog gewoon gezien. Ik heb haar daar op gewezen en toen kwam ze met 'Maar ik ben niet de enige die jouw gedrag opvalt.' Toen ik vroeg naar wie dat dan waren kreeg ik haar vader, die ik nóóit spreek. Okéé dan. Vervolgens begon ze me ook allemaal een slechte vriendin te noemen omdat ik niet eens gebeld of gesmst had op haar verjaardag, maar ik had haar wel gefeliciteerd op facebook. Ze vond het ook lullig dat ik niet eens heel even langs kwam. Ik heb me toen ook netjes verontschuldigd maar het was voor haar niet genoeg, want toen begon ze nog even over het feit dat S. wel een betere vriendin was want die had haar training voor haar afgezegd. En zo ging het nog even door totdat ze zich ineens afmeldde van msn. Ik heb haar toen twee keer geprobeerd te bellen omdat via de telefoon toch iets persoonlijk is en je alles beter kan inschatten maar ze hing gelijk op.
- verder begon ze ook nog over het feit dat ze suïcidaal was, nét over haar anorexia heen was (even een fragmentje van hoe ze in het begin haar 'anorexia' bij me aankondigde: "Hey steph! *eet chips* Ik heb een eetstoornis hè *lacht*", en voor de mensen die het niet weten, mijn beste vriendin heeft anorexia en het lijkt wel alsof ze de spot ermee drijft.)
én dat ze gedwongen opgenomen moest worden. Toevallig heb ik best wel veel ervaring met dwangmatig opgenomen moeten worden. Aaargh, ik vind dit een minder prettige situatie.
Wat moet ik hier nou mee?
Ben ik nou degene die fout zit of zij?
[ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 22:11 ]
your eyes are like stars in the night.