• Ik zoek andere woorden voor immigrant/buitenlander/asielzoeker/ras. Liefst een deftig woord.

    Ik ga namelijk vandaag of morgen naar een asielcentrum en ik wil vragen stellen over hoe het er daarbinnen aan toe gaat. Maar ik vind het zo raar om te vragen 'Hoe gaan de verschillende rassen met elkaar om?'.
    En als je zegt 'culturen', klinkt het nogal vaag.

    Wie heeft er synoniemen voor me? =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    andersgekleurden?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mensen van verschillende nationaliteiten?
    Immigrant is trouwens ook een netjes woord hoor, hoewel misschien niet helemaal terecht aangezien ze nog geen verblijfsvergunning hebben.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Zeg gewoon mensen, ze snappen heus wel dat je dan immigranten bedoelt. Trouwens immigrant is een net en normaal woord.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nationaliteiten, geloofsovertuigingen, immigranten.


    To infinity and beyond •

    Nationaliteiten (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    de enige woorden die ik verder ken voor buitenlander is allochtoon en vreemdeling. Ik denk niet dat dat de woorden zijn die je zoekt ;)


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Winterfell schreef:
    Nationaliteiten (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Taize schreef:
    Mensen van verschillende nationaliteiten?
    Immigrant is trouwens ook een netjes woord hoor, hoewel misschien niet helemaal terecht aangezien ze nog geen verblijfsvergunning hebben.

    Het is inderdaad netjes. Maar die mensen daar zijn nog geen immigrant, ze zijn nog asiel zoekend, dus in principe illegaal. En ik vind het zo 'beledigend' om illegalen te zeggen.

    Nationaliteiten is wel een goed woord. =D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    StJimmy schreef:
    Zeg gewoon mensen, ze snappen heus wel dat je dan immigranten bedoelt. Trouwens immigrant is een net en normaal woord.

    Ik doel op de verschillende nationaliteiten. Turk, Marokkaan, Italiaans,...
    Als ik mensen zeg, dan is het nog vaag.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Het is inderdaad netjes. Maar die mensen daar zijn nog geen immigrant, ze zijn nog asiel zoekend, dus in principe illegaal. En ik vind het zo 'beledigend' om illegalen te zeggen.

    Nationaliteiten is wel een goed woord. =D

    Dan zijn het wel immigranten, ze willen immigreren. Het zijn geen allochtonen, want dan moet je een Nederlands of Belgisch paspoort hebben.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall