•       Ik ga sinds dit jaar niet meer naar school, maar krijg thuis les. Vanwege een energie/stofwisselingsstoornis kan ik het fysiek gewoon niet aan om naar school te gaan. Punt uit. Ik ben 16 jaar en dan ben je niet meer schoolplichtig, alleen leerplichtig (in Nederland, tenminste). Je moet wel netjes een aanvraag doen om toestemming te krijgen en dan wordt onderzocht of je wel in aanmerking komt voor die vrijstelling.
          Mijn ouders hebben een dik pak papier opgestuurd naar de leerplicht, vlak voor de zomervakantie. Omdat er een nieuwe leerplichtambtenaar bij onze gemeente is (een ander dan degene die naar twee jaar veelvoudig schoolverzuim eindelijk in actie kwam) en zij alles opnieuw wilde onderzoeken (die mensen willen altijd het wiel opnieuw uitvinden... --' ), gingen ze pas na de zomervakantie de aanvraag behandelen, want in de vakantie kon ze niet met de school praten. De aanvraag is nu in behandeling, maar het gaat niet helemaal zoals we hadden gehoopt.
          Mijn revalidatiearts en haptonoom zijn een beetje laat begonnen met het verstrekken van informatie, dus we kregen begin deze middag een telefoontje van de leerplichtambtenaar over het feit dat ze begonnen te twijfelen of ik wel écht in behandeling was bij mijn revalidatiearts. Daarnaast heb ik helemaal geen toestemming om thuis te blijven, maar doe ik dat wel. Daarom waren ze (alle mensen die me totaal niet kennen) bezorgt om mijn sociale ontwikkeling. Niet dat daar iets mis mee is, maar zoals ik al zei, ze kennen me niet eens... Dus hebben ze bureau Jeugdzorg aangeschreven voor een onderzoek naar kindermishandeling.
          Hier heb ik dus zó de pest over in. Ze kennen me niet eens! Maar die vrouw zegt wel tegen mijn moeder: 'Doe haar de groetjes.' Tuthola...       Ik begrijp best dat die troela d'r werk moet doen, maar ze hebben zelf geen oplossing hoe ik het dan wel moet doen en ze kwamen pas na tweeënhalf jaar in actie! Kom dan op z'n minst met een oplossing...

          Oké, dat is eruit. Phieuw! x'd

    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 14:01 ]


    I can't even think straight.

    Och lieverd, zo gaat het altijd :') Die mensen denken slim te zijn, maar zijn nog dommer dan een steen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Oké, what the fuck. :')
    Domme lui. En die van Jeugdzorg moet je al he-le-maal niet vertrouwen, want er zijn kinderen uit huis geplaatst wegens onjuiste redenaties.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Illuminati schreef:
    Och lieverd, zo gaat het altijd :') Die mensen denken slim te zijn, maar zijn nog dommer dan een steen.

    Ik weet het, zo gaat het al een tijdje hier. x'd Ik heb inmiddels al tig onderzoeken gehad die, die troela kunnen vertellen dat het prima met me gaat, maar mooi niet dat ze luistert.
    't Blijft vervelend. :c


    I can't even think straight.

    Ze zijn altijd langzaam met dat soort dingen. En kinderen die het wel nodig hebben krijgen het niet of ze krijgen het wel maar het helpt geen sikkepit want dan komen ze op het nieuws omdat ze zijn gestorven maar ze hadden wel een voogd van Jeugdzorg.

    Maar heel jammer dat ze zo traag zijn en dat ze dus Jeugdzorg voor niets heeft ingeschakeld. Maar het is niet jouw fout of die van je ouders dus als ik jou was zou ik wel gaan klagen


    Physics is awesome

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ik weet het, zo gaat het al een tijdje hier. x'd Ik heb inmiddels al tig onderzoeken gehad die, die troela kunnen vertellen dat het prima met me gaat, maar mooi niet dat ze luistert.
    't Blijft vervelend. :c

    Doen ze nooit :') En het is vooral vervelend als Jeugdzorg erbij komt, want die kunnen je héel snel uit huis halen en alles en dan is de ellende pas echt compleet.. -niet dat ik je bang wil maken hoor-


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Illuminati schreef:
    (...)
    Doen ze nooit :') En het is vooral vervelend als Jeugdzorg erbij komt, want die kunnen je héel snel uit huis halen en alles en dan is de ellende pas echt compleet.. -niet dat ik je bang wil maken hoor-

    Wij zijn hier thuis niet zo snel bang voor dat soort instanties. Toen die vrouw dreigde het naar de rechtzaal te nemen zei mijn moeder opgewekt: 'Oké, doet u dat maar. Als dat is wat nodig is vind ik het prima.' Toen was ze stil. x'd


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Wij zijn hier thuis niet zo snel bang voor dat soort instanties. Toen die vrouw dreigde het naar de rechtzaal te nemen zei mijn moeder opgewekt: 'Oké, doet u dat maar. Als dat is wat nodig is vind ik het prima.' Toen was ze stil. x'd

    Ahahaha +1 voor jouw moeder :3
    Nja, je ziet wel heel veel dat Jeugdzorg niet helpt, en als ze helpen het totaal de mist in gaat :')


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Eyes schreef:
    Ze zijn altijd langzaam met dat soort dingen. En kinderen die het wel nodig hebben krijgen het niet of ze krijgen het wel maar het helpt geen sikkepit want dan komen ze op het nieuws omdat ze zijn gestorven maar ze hadden wel een voogd van Jeugdzorg.

    Maar heel jammer dat ze zo traag zijn en dat ze dus Jeugdzorg voor niets heeft ingeschakeld. Maar het is niet jouw fout of die van je ouders dus als ik jou was zou ik wel gaan klagen

    Ja, sommige verhalen zijn echt zo naar. Onze buurvrouw werkt soms met uit huis geplaatste kinderen en die heeft echt verschrikkelijke verhalen te vertellen van ambtenaren die onderuit gezakt voor haar zitten als ze meldt dat een kind die onder hun voogdij staat mishandelt op school komt. Ik kan daar bijzonder slecht tegen.


    I can't even think straight.

    Illuminati schreef:
    (...)
    Ahahaha +1 voor jouw moeder :3
    Nja, je ziet wel heel veel dat Jeugdzorg niet helpt, en als ze helpen het totaal de mist in gaat :')

    Ze is tof. :Y)

    Maar inderdaad, dat zie je zó vaak. Jammer genoeg, natuurlijk. De criteria zijn gewoon mis. 'Zolang je naar school gaat is alles goed'. Ik ga het niet en alle bellen gaan rinkelen, terwijl ik nu eindelijk weer gelukkig ben. En een stel vrienden van ons hebben zelf vijf keer de politie moeten bellen om hun eigen zoon mee te nemen, maar daar gebeurt niets omdat hij nog naar school ging en zijn HAVO diploma zou halen.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ze is tof. :Y)

    Maar inderdaad, dat zie je zó vaak. Jammer genoeg, natuurlijk. De criteria zijn gewoon mis. 'Zolang je naar school gaat is alles goed'. Ik ga het niet en alle bellen gaan rinkelen, terwijl ik nu eindelijk weer gelukkig ben. En een stel vrienden van ons hebben zelf vijf keer de politie moeten bellen om hun eigen zoon mee te nemen, maar daar gebeurt niets omdat hij nog naar school ging en zijn HAVO diploma zou halen.

    Pfft ja ik ken het. Je moet gewoon thuis geschoold worden :') Maar waarschijnlijk duurt het nog wel een tijd voordat ze dat gaan regelen. Echt ziek hoe krom het gaat hier in Nederland >.>


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Illuminati schreef:
    (...)
    Pfft ja ik ken het. Je moet gewoon thuis geschoold worden :') Maar waarschijnlijk duurt het nog wel een tijd voordat ze dat gaan regelen. Echt ziek hoe krom het gaat hier in Nederland >.>

    Jup, en zo 'goed' hebben we het dus geregeld in ons landje. :Y)


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Jup, en zo 'goed' hebben we het dus geregeld in ons landje. :Y)

    Ja, wij hebben echt alles zo goed geregeld, niemand komt wat te kort en het is allemaal eerlijk (: /not.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nou, die Jeugdzorg moet je al helemaal niet vertrouwen en ook niet geloven wat ze zeggen want ze draaien vanalles om. Ze maken er hun eigen verhaal van. Er worden zovaak kinderen vanwege verkeerde/ onjuiste redenen het huis uitgeplaatst en ik kan 't weten. Kutjeugdzorg.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 14:26 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    De opleiding Jeugdzorg is bij ons onlangs gestopt D: Even extra informatie.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Irritante bureaucratie-shit ook altijd. (no_chears)


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the