• Er staat hier een rijtje stoffen:

    cellulose - eiwit- glucose - ijzer - kalk - koolstofdioxide - stikstof - vet - vitamine C - water - zetmeel - zuurstof

    De dikgedrukte zijn blijkbaar organisch. Kan iemand me uitleggen waarom? Want ik heb het uit het antwoordenboekje, maar snap er niks van.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2011 - 13:56 ]


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Wat uitleggen hoe je iets moet weten?
    Ik vind je vraag een beetje vaag, eigenlijk. ^^'


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Moffeltje schreef:
    Wat uitleggen hoe je iets moet weten?
    Ik vind je vraag een beetje vaag, eigenlijk. ^^'


    Ik snap niet waarom die dingen organisch zijn. En dat wil ik dus weten.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Organisch was toch door organismen gemaakt ofzo?

    Want dan kan ik het wel uitleggen hoor ;)

    [ bericht aangepast op 23 okt 2011 - 13:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Volgensmij klopt dat niet helemaal, want als het goed is zijn organische dingen die je lichaam zelf aanmaakt, toch? Dus dan zou ijzer er ook bij horen - maar ik ben niet al te goed in biologie, dus het kan wel eens niet kloppen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Everdeen schreef:
    Volgensmij klopt dat niet helemaal, want als het goed is zijn organische dingen die je lichaam zelf aanmaakt, toch? Dus dan zou ijzer er ook bij horen - maar ik ben niet al te goed in biologie, dus het kan wel eens niet kloppen.


    Nee, ijzer is namelijk niet door een organisme gemaakt. Het is een al bestaande stof. Net als water


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben goed in Biologie, maar ik snap je vraag niet (krul)

    Hooligan schreef:
    Ik ben goed in Biologie, maar ik snap je vraag niet (krul)


    Aangepast. Nu wel?


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Alle dik gedrukte woorden zijn door een organisme op deze wereld aanwezig. De rest was er al en kan wel opgenomen worden door organismen, maar deze maken deze stoffen niet zelf.


    Happy Birthday my Potter!

    Mijn biologie was altijd wel goed maar dat heb ik denk ik nooit gekregen. Ik moest naar beroeps na twee jaar.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Togepi schreef:
    (...)

    Aangepast. Nu wel?

    Ik snap niet wat jij er niet aan snapt. Het zijn toch gewoon energierijke stoffen ontstaan in een stofwisselingproces? Dus wat snap je er niet aan? (cat)

    Wat vet is, wordt aangemaakt in het lichaam van een organisme (organisme -> organisch) (planten & dieren)
    Punt. Meer niet?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Aquila schreef:
    Wat vet is, wordt aangemaakt in het lichaam van een organisme (organisme -> organisch) (planten & dieren)
    Punt. Meer niet?


    wordt vitamine C aangemaakt in het lichaam van een organisme..?


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Togepi schreef:
    (...)

    wordt vitamine C aangemaakt in het lichaam van een organisme..?


    In vruchten toch?


    Happy Birthday my Potter!