Ja, ik ben zo'n tien minuten geleden erachter gekomen, na in totaal zes-en-een-half-jaar, dat mijn vader wíst dat hij al zou overlijden.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen of denken, eigenlijk.
Wat ik me ook nog afvraag -hoef je niet perse te lezen als je geen zin hebt in een lang verhaal-, is of hij wíst dat hij zou overlijden op het moment zelf. Even een korte uitleg:
Om de dinsdag (dus de ene dinsdag wel, de andere dinsdag niet. Om en om dus) ging hij naar een speciaal ziekenhuis in Amsterdam voor zijn longkanker voor controle. Op dinsdag 6 december had hij geen puf, hij had er echt geen zin in en hij leek nogal skeptisch en zei al gelijk vastberaden dat hij absoluut niet naar het ziekenhuis in Amsterdam wilde. Die dag daarna, 's avonds, is hij overleden. Ik vraag me écht af of hij wist dat hij binnen een snelle tijd zou overlijden. Men, ik voel me echt dood vreselijk voor hem. Wat zou het echt vreselijk moeten zijn om te weten dat je binnen een korte tijd gaat overlijden.
Hoe zouden jullie reageren als jij/een dierbare nog maar een korte tijd te leven hadden?
-
Mijn vader is al overleden, 6 jaar geleden, maar ik kwam er net pas achter. T_T
[ bericht aangepast op 13 okt 2011 - 22:17 ]
your eyes are like stars in the night.