Allereerst, ik weet dat er mensen zijn die véel ergere dingen meemaken en dat spijt me echt zo voor die mensen. Ik verafschuw mezelf dat ik durf te klagen en voel me ook vrij nietig tegenover de mensen die zóveel doorstaan hebben zonder ook maar een krimp te geven. Sorry, echt sorry maar ik houd het niet meer.
Áltijd, ál-tijd commetaar. Het zijn kleine dingen maar het stapeld zich op en op en op. Mensen die het bloed onder mijn nagels vandaan halen, maar ik ben niet in de positie om iets terug te zeggen. En áls ik het doe maak ik het enkel erger.
'Had dat godverdomme opgeruimd'
'Ik was het vergeten, sorry.'
'Dit is de zoveelste keer dat ik het zeg!'
'Ik zag het niet, écht!'
Het is niet, dat ik niets fout doe, in tegendeel, ik kan mezelf wel wurgen om alles wat ik tot nu toe totaal heb verkloot. Van mijn onredelijke topics, tot mijn ondoordachte acties en woorden. Alle ongelukjes, misstappen, onwetenheden, het knaagd aan me, het vreet me op en blijft altijd wel even bij me. Eerst vond ik mijn uitweg op school, maar dat lijkt ook steeds meer te veranderen. Het continue commetaar van de klas...
'Je komt ook áltijd te laat!'
'Sorry, ja, ik kan niet plannen, maar ik doe écht mijn best.'
'Heb je alweer een 3?'
'Ik had een...'
'Black-out, jaja die smoes kende ik al.'
'Ik had écht een black-out, ik had zo hard geleerd en ik wist alles, in de les vraag je altijd alles aan me en ik weet het antwoord. Maar toen...'
Het is niet alleen het commetaar, maar ook de druk die op me word gezet. Die gemene grapjes, die eigenlijk helemaal neit gemeen zijn. Maar niemand geloofd me als ik zeg dat ik me verslapen heb of als ik een black-out had, omdat ik het zo vaak heb. En écht ik wil helemaal niet te laat komen, ik wil zo graag goede cijfers halen, ik wil terug naar het vwo, ik wil écht niet zakken naar vmbo, ik wil geen domme dingen zeggen, ik wil niet bekend staan om mijn fouten en toch gebeurd het!
Het ergste vind ik nog, het getreiter van mensen die ik helemaal niet ken. Bij de kluisjes trappen ze mijn boeken weg, als ik iets laat vallen tijdens het fietsen rijden ze er expres overheen, als ik iets zeg en ze horen het, krijg ik meteen een bot antwoord. Wát heb ik die mensen aan gedaan, dat dit gebeurt? Ze kennen me niet, hebben me nog nooit gezien ik ben een complete vreemden voor ze en toch, iedere keer weer...
Ben ik echt zo vreselijk? Zijn mijn misstappen zó groot? Heb ik die mensen iets aangedaan, wat ik ben vergeten, waardoor ze boos op mij zijn? Heb ik een attitude die ze niet aan staan? Beoordelen ze me op mijn uiterlijk? Ben ik zó, zó..? Wát ben ik? Onredelijk, ondoordacht, arrogant, lelijk, onzeker, bitchy,aandachtstrekkerig? Serieus, wát ben ik dan volgens hun dat ze dit alles laten gebeuren?!
Ik weet het ik ben niet perfect, ik weet het ik ben niet prachtig, ik weet het ik ben niet intilligent, ik weet het ik denk niet na voordat ik iets zeg. Ik weet dat ik álles behalve perfect of enigzinds 'goedgekeurd' ben, maar ik krijg mezelf maar niet veranderd, hoe hard ik ook probeer. In gedachte overdenk ik mijn woorden, maar puntje bij paaltje, laat ik alles schieten. Ik neem me dingen voor, die verzwakken. Iedere poging om mezelf zowel innerlijk als uiterlijk te veranderen mislukt en het is alsof ze het zien, alsof het er vanaf druipt. Ik voel me gebruikt voor hun sadistische spelletjes, maar één woord er over en iedereen is tegen me. Ik weet écht niet wat ik moet.
[ bericht aangepast op 11 okt 2011 - 18:57 ]
Let it come and let it be