Jonsu schreef:
Het moeilijkste aan werken aan jezelf is het probleem opzoeken waar het nu eigenlijk vanaf hangt en wat nu precies het probleem is. De stap zetten het op te lossen, gaat uiteindelijk dan al een stuk gemakkelijk, omdat je weet waar je moet gaan zoeken (ook al lijkt dat op het begin waarschijnlijk niet zo). Ik vind het ontzettend goed van je dat je daar achter bent. Misschien is het inderdaad wel goed om eens met iemand daarover te praten. Het hoef niet perse een psycholoog of maatschappelijk werker/hulpverlener te zijn. Maar vaak is het zo, hoe meer je iets uitspreekt, hoe beter je jezelf kan helpen met het zoeken naar het antwoord. Want andere mensen kunnen je natuurlijk wel sturen, maar het antwoord ligt toch in jou.
Dankjewel Kirsten :]
Ik praat ook heel veel met mijn vriend erover, omdat hij ook heel bezorgd is over mijn geestelijke toestand die ik op dit moment heb - Ik ben echt een wrak inside.
Het is niet alles, maar het is een begin en door er veel over te praten (hij vraagt heel ver door, waardoor er steeds meer boven komt), voelt het al iets beter en ontdek ik het niet alleen. Misschien komt het nu eindelijk een keer goed, of wordt het in ieder geval ietsjes beter. :]
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.