• Ik ben er voor een deel achter waar ik mijn al 9 jaar durende insomnia aan te danken heb. Het is maar een klein onderdeel, maar ik had het met mijn vriend over en ineens gooide ik het er uit zonder er zelf erg in te hebben 'Ik ben bang om te slapen, omdat het tijdverspilling is en ik bang ben om tijd te missen of dood te gaan' ... En toen voelde ik het; Dat is een deel van mijn probleem!
    Nu nog een manier vinden om dat aan te gaan pakken ... Maar het voelt wel als een opluchting dat ik nu een deel ervan snap! ;o


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Het kan eng klinken: maar kan je niet eens praten met een professioneel iemand? Iemand die iets kent van angsten etc, zoals een psycholoog?


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Probeer de andere kant er van te zijn, als je alleen maar moe en futloos bent heb je minder energie om volop van elk moment te genieten. (:
    En als je weinig slaapt ga je eerder door.

    Postcards schreef:
    Het kan eng klinken: maar kan je niet eens praten met een professioneel iemand? Iemand die iets kent van angsten etc, zoals een psycholoog?


    Oh nee, ik kom nooit meer in de buurt van een zielenknijper! Haat aan die mensen gekregen, door hun eigen stomme kut schuld.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Wat goed van je!
    Nu je weet wat het probleem is kan je eraan gaan werken (: Je moet alleen zelf bepalen hoe je het gaat doen -ik neem aan dat je eraan wilt werken-


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Het moeilijkste aan werken aan jezelf is het probleem opzoeken waar het nu eigenlijk vanaf hangt en wat nu precies het probleem is. De stap zetten het op te lossen, gaat uiteindelijk dan al een stuk gemakkelijk, omdat je weet waar je moet gaan zoeken (ook al lijkt dat op het begin waarschijnlijk niet zo). Ik vind het ontzettend goed van je dat je daar achter bent. Misschien is het inderdaad wel goed om eens met iemand daarover te praten. Het hoef niet perse een psycholoog of maatschappelijk werker/hulpverlener te zijn. Maar vaak is het zo, hoe meer je iets uitspreekt, hoe beter je jezelf kan helpen met het zoeken naar het antwoord. Want andere mensen kunnen je natuurlijk wel sturen, maar het antwoord ligt toch in jou.


    Wie du mir, so ich dir.

    Jonsu schreef:
    Het moeilijkste aan werken aan jezelf is het probleem opzoeken waar het nu eigenlijk vanaf hangt en wat nu precies het probleem is. De stap zetten het op te lossen, gaat uiteindelijk dan al een stuk gemakkelijk, omdat je weet waar je moet gaan zoeken (ook al lijkt dat op het begin waarschijnlijk niet zo). Ik vind het ontzettend goed van je dat je daar achter bent. Misschien is het inderdaad wel goed om eens met iemand daarover te praten. Het hoef niet perse een psycholoog of maatschappelijk werker/hulpverlener te zijn. Maar vaak is het zo, hoe meer je iets uitspreekt, hoe beter je jezelf kan helpen met het zoeken naar het antwoord. Want andere mensen kunnen je natuurlijk wel sturen, maar het antwoord ligt toch in jou.


    Dankjewel Kirsten :]
    Ik praat ook heel veel met mijn vriend erover, omdat hij ook heel bezorgd is over mijn geestelijke toestand die ik op dit moment heb - Ik ben echt een wrak inside.
    Het is niet alles, maar het is een begin en door er veel over te praten (hij vraagt heel ver door, waardoor er steeds meer boven komt), voelt het al iets beter en ontdek ik het niet alleen. Misschien komt het nu eindelijk een keer goed, of wordt het in ieder geval ietsjes beter. :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Dankjewel Kirsten :]
    Ik praat ook heel veel met mijn vriend erover, omdat hij ook heel bezorgd is over mijn geestelijke toestand die ik op dit moment heb - Ik ben echt een wrak inside.
    Het is niet alles, maar het is een begin en door er veel over te praten (hij vraagt heel ver door, waardoor er steeds meer boven komt), voelt het al iets beter en ontdek ik het niet alleen. Misschien komt het nu eindelijk een keer goed, of wordt het in ieder geval ietsjes beter. :]
    Graag gedaan :3. Dat is ook heel goed en dat snap ik ook wel dat hij bezorgd is. En erover praten is in het begin waarschijnlijk sowieso zwaar kut en heel moeilijk, maar uiteindelijk gaat dat steeds gemakkelijk en ga je steeds dieper waardoor je eigenlijk jezelf (en jou vriend) het antwoord verteld op het hele probleem. Juist omdat je het samen met hem doet, hoef je niet bang te zijn dat je er alleen in zit, dat is wel goed. En omdat je het samen met hem doet, kan hij je door iets heen helpen wat jij op bepaalde momenten misschien nog niet helder ziet. En ik weet zeker dat jij dit kunt, want je bent heel sterk. Dus gewoon jezelf voornemen dat het goed komt en dat jij jou leven gaat leven zoals jij dat wil, ongeacht wat de overheid, omgeving, dit land daarvan vindt of denkt. Niemand heeft het recht jou in te perken of je ongelukkig te laten voelen, op wat voor manier of om wat voor reden dan ook. Ieder mens heeft een stem en een achterbakse en kansloze tijd als deze moeten we die zeker ook gebruiken! (bat) Niet vergeten.. Jij kan dit, echt waar! (flower)


    Wie du mir, so ich dir.

    Fantasia schreef:
    Probeer de andere kant er van te zijn, als je alleen maar moe en futloos bent heb je minder energie om volop van elk moment te genieten. (:
    En als je weinig slaapt ga je eerder door.


    Food.

    ik heb zelf ook ervaring met een therapeut, en geloof me die mensen weten bijna alles! Echt een tip om naar een therapeut of psycholoog heen te gaan! (:

    Fantasia schreef:
    Probeer de andere kant er van te zijn, als je alleen maar moe en futloos bent heb je minder energie om volop van elk moment te genieten. (:
    En als je weinig slaapt ga je eerder door.


    Lol, als het zó simpel was, had ik er al jaren geleden geen last meer van gehad. :]


    astridc schreef:
    ik heb zelf ook ervaring met een therapeut, en geloof me die mensen weten bijna alles! Echt een tip om naar een therapeut of psycholoog heen te gaan! (:


    Zoals ik al zei; Bij zulke mensen kom ik nooit meer. Ik bijt nog liever mijn eigen strot door dan daar ooit opnieuw aan toe te geven. Een hele goede anti-tip voor mij om daar heen te gaan. :'D


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.