• Begin deze week ben ik begonnen met de opleiding Taal en Letterkunde Nederlands-Engels aan de unief. Nu merkte ik dat deze richting (jammer genoeg) niks voor mij is en heb ik dus besloten om ermee te stoppen.
    Allemaal goed en wel, maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik had het enorm moeilijk om iets te kiezen en heb daar echt enorm veel mee ingezeten, dus vind ik het veel moeilijker om nu opnieuw te kiezen voor iets.
    Ik heb alle sites van de universiteiten/hogescholen in de buurt afgespeurd op zoek naar een richting, maar er was niks dat me interesseerde.
    Ik zit weer met dat beknepen (en bescheten) gevoel dat ik in de vakantie had en nu denk ik echt dat ik mijn leven aan het verprutsen ben en dat ik een opgever ben en zo nergens zal geraken.
    Ik wil wel bijleren en ik wil beter worden in Engels en Nederlands, maar niet het tempo van de universiteiten en hogescholen. Ik wil dat op mijn eigen tempo doen (aka het middelbare school tempo).
    Ik ben niet echt iemand met veel doorzettingsvermogen en ik heb echt een enorm laag zelfbeeld van mezelf en nu zit ik dus echt in de shit want als ik wil verder studeren, moet ik ervoor zorgen dat ik dat vanaf maandag opnieuw kan doen omdat ik anders te veel ga missen.
    Het liefst van al zou ik eigenlijk een sabbatjaar hebben, maar dat gaat niet omdat mijn ouders dan geen kindergeld enzo meer krijgen.
    Op zich vind ik het niet erg om een jaar te gaan werken en daarna opnieuw te proberen, maar ergens ben ik bang dat ik dan ook nog steeds geen richting ga vinden en dat ik in het werkproces ga blijven steken. Ik heb aso gedaan (wat de hoogste opleiding is in België ) en in principe ben ik dus niet voorbereid voor de arbeidsmarkt.
    Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik ben gewoon radeloos en bah, alles is echt fucked up want ik heb het gevoel dat ik gewoon gefaald ben in het leven.

[ bericht aangepast op 29 sep 2011 - 23:14 ]

Life's a voyage that's homeward bound

Misschien dat als je gaat werken een jaartje dat je dan iets meer tijd hebt om er over na te denken. Of probeer eens verschillende baantjes uit, ga baantjes doen waarvan je denkt dat het niks voor je is, misschien is wél leuk. En misschien kom je zomaar, opeens door dat ene baantje van "Hee, dat wil ik heel graag!" (:
    Ik ben heel slecht in dit, want ik zit nog maar in de vierde :'D maar misschien helpt het een beetje :x

[ bericht aangepast op 29 sep 2011 - 23:20 ]

Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

Je bent pas een week bezig. Ik zou toch echt minimaal een paar maandjes deze opleiding doen, ik neem aan dat je hem met een reden hebt uitgekozen? Na een week kun je nog niet beslissen of het iets voor je is. En aan het hogere tempo wen je wel.

quidquid excusatio prandium pro

oke ik weet niet hoe dat in België zit maar bij ons kan je niet zo maar (onder de 18) stoppen met school. bij ons ben je dan verplicht om een studie te doen okal is het eens in de zoveel tijd dat je les hebt.

je school kan je ook helpen met zoeken naar een geschiktere opleiding voor jou.

persoonlijk zou ik nog niet stoppen. de meeste mensen die ik ken leren in hun eerste jaar erg weinig en wilen het liefst stoppen maar hebben daar later spijt van.

heel veel suc6.

we all deserve to die

Misschien is werken en studeren tegelijk wel iets voor jou. Dat je bijvoorbeeld twee dagen les hebt en dat je drie dagen kunt werken. Sommige bedrijven staan dat toe

Physics is awesome