• Haay,

    morgen moet ik wat inleveren op school over de kenmerken van graffiti. Maar ik vind dus niet echt veel. En nou vraag ik jullie dus om hulp.

    Kennen jullie een site waar je er iets over kunt vinden?, zo ja zet de site hier alsjeblieft.

    Ik heb op wikipedia gekeken en daar vond ik niet echt veel.

    XxX

    Ik heb in mijn kunstmap een paar pagina's over graffiti.
    Als je even geduld hebt, typ ik dat wel even over :Y)


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Misschien deze?
    Suc6 in iedergeval (;


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Ik weet alleen dat Keith Haring de man is die graffiti in de musea heeft gebracht. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Rarity schreef:
    Ik heb in mijn kunstmap een paar pagina's over graffiti.
    Als je even geduld hebt, typ ik dat wel even over :Y)


    Okee, bedankt!

    Panthera schreef:
    Misschien deze?
    Suc6 in iedergeval (;


    bedankt!

    Graffiti
    Onder graffiti verstaan we (illegaal) gespoten mededelingen of tekeningen op straat of in andere openbare plaatsen. Diegenen die dit doen beschadigen hiermee eigendommen van anderen en jagen die op kosten om de graffiti te verwijderen. Graffiti bestaat echter ook als kunstvorm.

    Ontstaan
    Graffiti is van alle tijden. De volksstam de Vandalen was al bekend om zijn graffiti. De Grieken en Romeinen schreven ook al graffiti op zowel hun eigen muren, maar ook op monumenten.
    Andersom is in Rome weer graffiti gevonden die de Vikingen daar hebben aangebracht.

    Graffiti tegenwoordig
    Graffiti op straat wordt meestak gemaakt met spuitbussen met verschillende kleuren verf. Het zijn vaak korte teksten en afbeeldingen, variërend van 'tags' (Korte parafen waaraan de maker door zijn collega's wordt herkend) tot 'pieces' (Grote, met kunstzin uitgevoerde afbeeldingen). Vaak ziet men tientallen tags dicht bij elkaar neergezet. Er zijn duidelijk stijlen te herkennen. Er is zeker sprake van een ondergrondse graffiti subcultuur, maar een groot aantal mensen ergert zich ook aan de in hun ogen lelijke verminkingen van de openbare ruimtes.
    Tegenwoordig is in Nederland overal graffiti te vinden. Eind jaren zestig namen New Yorkse jongeren de gewoonte over van de straatjeugd uit Philadelphia om met een viltstift hun schuilnamen vliegensvlug op treinen te plaatsen, dat wordt een tag genoemd. Een Throw-up is een grote uitgewerkte tag. In New York werd de viltstift al snel vervangen door de spuitbus en het metrostel werd de ideale drager om een miljoenenplek te bereiken.
    Naar gelang de grote van de schildering op de treinen onderscheiden we: all-overs, top-to-bottom of end-to-end. Een volledige beschilderde wagon, ramen inclusief, is een whole care piece.
    Een nieuwe fase in de ontwikkeling van Graffiti Art ontstond rond 1980 toen de kunstenaars ook op doek gingen werken. Dit had het grote voordeel dat er ongestoord in ateliers gewerkt kon worden. De graffiti beweging was van belang als een revolutie tegen de gevestigde orde, een mondiale vrijheidsstrijd van minderheden.
    Andere kunstenaars kozen weer voor een absolute vrijheid. Zij zijn minder betrokken met de problematiek van de samenleving. Graffiti groeide uit tot een rijk gevarieerde kunststijl met een vaak maatschappelijke betrokkenheid, waarin rap, breakdance, kleding en skateboarden hun plaats hebben gevonden. Als een individuele strijd voor kunstenaarschap us het van betekenis voor iedereen.

    Graffiti Kunst
    In de meer maatschappelijk geaccepteerde kunstvormen is de graffiti kunst doorgedrongen. De consumenten objecten uit de Amerikaanse Pop-Art, de allergie voor de galeriekunst en de happening en performancegedrang van de coneptualisten zijn de elementen die, in de jaren zeventig, de spuitbusschilders tot de Graffiti Kunst brachten.

    Kenmerken
    Graffiti is bijna altijd aangebracht op openbare werken. Graffiti is vaak illegaal. Graffiti op straat wordt meestal met behulp van spuitbussen met verschillende kleuren verf of viltstift gemaakt. Het zijn vaak korte teksten, en afbeeldingen (tags en pieces). Kunstenaars hebben hun eigen stijl.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    ahaha, dus hier heb je het vandaan..:P


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!