• Even een vraagje hoor aan de die-hard Potterfans.. ehm..

Waarom gebruikten ze de tijdverdrijver niet gewoon toen Lily en James werden vermoord? Of zie ik nu iets heel obvious over het hoofd?
    (nerd)

ars moriendi

Die waren in die tijd dacht ik al verboden, mocht niet meer gebruikt worden. ;')

I can't do everything, but I'll do anything for you.

I dunno? Maar dan verander je de HELE toekomst. Dus het lijkt me niet zo'n slim plan?

Beatles schreef:
    Die waren in die tijd dacht ik al verboden, mocht niet meer gebruikt worden. ;')

Maar waarom krijgt Hermelien, die nog nieteens meerderjarig was, die dan wel puur en alleen om wat extra lesjes te volgen?

ars moriendi

Tortuga schreef:
    (...)
    Maar waarom krijgt Hermelien, die nog nieteens meerderjarig was, die dan wel puur en alleen om wat extra lesjes te volgen?

Een uur nog een keer overdoen om extra lessen te volgen is niet zo heel ernstig en veranderd de toekomst niet zo heel erg. De moord op twee mensen en de verdwijning van de gevaarlijkste tovenaar aller tijden is wel iets anders.
    En dat is ook waarschijnlijk nog een reden. Als Lily en James niet waren vermoord, had Voldemort Harry niet geprobeerd te vermoorden en was hij niet verdwenen. Wie weet hoe de toekomst er dan uit had gezien.

Tortuga schreef:
    (...)

Ja, ik dacht dat Anderling hem had, zonder dat iemand van het ministerie dat wist. In het geheim dus. Daarom mocht Hermelien het ook niet tegen Ron en Harry zeggen eigenlijk.

Zulke vragen verpesten altijd echt alles voor mij maar ok
    Als JK Rowling dat had willen doen, dan had ze het gedaan. Maar obviously, heeft ze dat niet gedaan. Dus waarom vragen gaan stellen die alleen maar beantwoord kunnen woorden door Jo?

Omdat Voldermort toen ook gedood werd. En anders kunnen ze wel steeds alle mensen terug halen die vermoord zijn.

"Ignite, my love. Ignite."

Hooligan schreef:
    Als JK Rowling dat had willen doen, dan had ze het gedaan. Maar obviously, heeft ze dat niet gedaan. Dus waarom vragen gaan stellen die alleen maar beantwoord kunnen woorden door Jo?

Hoezo verpesten dit soort vragen alles? :8 Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, en ik vroeg het me gewoon af..? Wat zou dat af doen aan de geniale boeken?

ars moriendi

Hooligan schreef:

In het derde boek stond het antwoord vermeld.

Beatles schreef:
    (...)

Ja, ik dacht dat Anderling hem had, zonder dat iemand van het ministerie dat wist. In het geheim dus. Daarom mocht Hermelien het ook niet tegen Ron en Harry zeggen eigenlijk.

Nee, het Ministerie weet er wel van. Hermelien zei namelijk tegen Ron of Harry of allebei dat Anderling heel veel brieven heeft moeten schrijven, waarin ze uitlegde dat Hermelien een voorbeeldige leerlinge was en hem uitsluitend voor haar studie zou gebruiken *kuch*niet dus*kuch*.
    Ik denk dat ze het niet mocht zeggen, omdat anderen de Tijdverdrijver misschien wilden gaan gebruiken voor verboden dingen.

Beatles schreef:
    (...)

In het derde boek stond het antwoord vermeld.

Waar dan? En wat is het antwoord? Want ik denk dat ik daar dan overheen heb gelezen of ik heb het niet onthouden ofzo. Maar nu ben ik wel benieuwd xD

Omdat het gebruik van een tijdverdrijver in dat geval té ingrijpend zou zijn. Niet te vergeten dat Voldemort dan nog geleefd had en ze hem waarschijnlijk nooit hadden kunnen vermoorden, aangezien ze dan ook nóóit achter de gruzielementen waren gekomen. You can't just make sure people don't die.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

Apophis schreef:
    (...)

Nee, het Ministerie weet er wel van. Hermelien zei namelijk tegen Ron of Harry of allebei dat Anderling heel veel brieven heeft moeten schrijven, waarin ze uitlegde dat Hermelien een voorbeeldige leerlinge was en hem uitsluitend voor haar studie zou gebruiken *kuch*niet dus*kuch*.
    Ik denk dat ze het niet mocht zeggen, omdat anderen de Tijdverdrijver misschien wilden gaan gebruiken voor verboden dingen.

Je hebt inderdaad gelijk, dan zal ik me vergist hebben, ik dacht dat het was gegaan zoals ik zei. Maar nu je het zo zegt herinner ik het me weer goed. En dat wat jij juist zei was het antwoord. ;')

[ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 17:38 ]

Prime schreef:
    Omdat het gebruik van een tijdverdrijver in dat geval té ingrijpend zou zijn. Niet te vergeten dat Voldemort dan nog geleefd had en ze hem waarschijnlijk nooit hadden kunnen vermoorden, aangezien ze dan ook nóóit achter de gruzielementen waren gekomen. You can't just make sure people don't die.

Dat is ook nog zo inderdaad. Je kan terug gaan en proberen om James en Lily te helpen, maar dan is er nog een hele grote kans dat er alleen maar meer mensen sterven. Of je moet heel ver terug gaan en ervoor zorgen dat Pippeling hun locatie niet verraad, maar dat zou te riskant zijn. Je mag immers niet gezien worden. Ook weten ze volgens mij niet precies wanneer Pippeling naar Voldemort toe is gegaan om het te vertellen, wat het helemaal lastig maakt.

Tortuga schreef:
    (...)

omdat ze die alleen voor studie zou gebruiken

Define "good".