Ik kreeg een ideetje door een goede film met een slecht einde die ik gisteren keek en ik vroeg me af wat jullie van het idee vinden.
En ik heb ook een soort 'inleiding' neergepend.
Moordenaars, verkrachters, dieven en ander tuig werden uit de overbevolkte gevangenissen van Parijs gehaald, aangespoord om de bouw van de nederzettingen van de stad te verwezenlijken en behoorden tegelijk ook tot de eersten om het gebied te bevolken.
De omstandigheden waren rampzalig; drijfzand, alligators, giftige slangen, muggen en dodelijke ziektes die honderd jaar lang de inwoners teisterden, creëerden de perfecte griezelverhalen die oude mannen en dronken vrouwen aan de kleine, pestende rotkinderen van hun buren wisten te vertellen.
Slaven werden gemarteld en vermoord door hun eigenaars, mensen werden leven verbrand en vrouwen werden in kooien opgesloten, nadat hun gewrichten verwrongen werden.
De verhalen en legendes volgden de geschiedenis van de stad jarenlang, maar toch was er niemand die er aandacht aan spendeerde. Iedereen lachte de vertelsels weg met een wuivende hand. Het was tenslotte dronkemanspraat en niets daarvan leunde ook maar een klein beetje naar de waarheid.
Thoughts?
[ bericht aangepast op 8 juli 2011 - 22:09 ]