• In de Verenigde Staten is het nucleaire laboratorium in Los Alamos gesloten in verband met een natuurbrand.

    Het vuur in de staat New Mexico brak zondag uit en heeft de zuidkant van het complex van 93 vierkante kilometer al bereikt.

    Evacuatie
    De brand beslaat nu een gebied van zo'n 18.000 hectare. Volgens de brandweer kan de brand nog twee of drie keer zo groot worden.

    Duizenden bewoners van de stad Los Alamos zijn geëvacueerd. Tot nu toe zijn door de natuurbrand enkele tientallen gebouwen in vlammen opgegaan.

    Atoombom
    In de Tweede Wereldoorlog werd in het afgelegen Los Alamos de eerste atoombom ontwikkeld. Amerikaanse en Europese wetenschappers werkten in het diepste geheim onder de codename Manhattan Project.

    Sindsdien is Los Alamos een belangrijke plaats voor natuurwetenschappelijk onderzoek. Een van de taken van het onderzoeksinstituut is te zorgen dat de Amerikaanse nucleaire wapens veilig en inzetbaar zijn. Op het terrein liggen meer atoombommen dan waar ook in de VS.

    Volgens de directie van het onderzoeksinstituut is het radioactieve materiaal op het terrein veilig opgeslagen.
    bron: nos.nl

    tja je moet maar geluk hebbenO.o


    Shoganai i ne~

    Handig om daar atoombommen neer te leggen. Serieus hoe dom kan je zijn. Sowieso,waarom hebben ze die dingen nog.
    Nu maar hopen dat het vuur niet te dichtbij komt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ga er meteen naar verhuizen als ik 18 ben, _O_


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    Nu hoop ik dat dat lab niet in de fik vliegt, want dan is half Amerika eraan. --'


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    StJimmy schreef:
    Handig om daar atoombommen neer te leggen. Serieus hoe dom kan je zijn. Sowieso,waarom hebben ze die dingen nog.
    Nu maar hopen dat het vuur niet te dichtbij komt.

    Waar ga je ze anders leggen? In de stad?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Prongs schreef:
    (...)
    Waar ga je ze anders leggen? In de stad?

    Op de noordpool ofzo. In ieder geval niet in een bos in een van de warmste gebieden in de VS,waar makkelijk brand ontstaat.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Echt erg :O

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 13:00 ]


    Follow your dreams. They know the way.