• Het is misschien een raar idee, maar ik vond het zelf wel orgineel. En ik kom het persoonlijk niet veel tegen. Het is een andere manier van een verhaal in elkaar zetten. Het word een verhaal gebaseerd op een songtekst. Laat ik een voorbeeld nemen aan het nummer "All Back" van Chris Brown.

If i have a moment, i capture that moment. You would be right here next to you. If i had the secret, the secret to your love. I would, the treasure beneath my heart. Lucky our love though it the key. I would never give it all. ‘Cause i was just a faw, a faw for you. When i love you so childishly.

Dat is het eerste couplet van het liedje, en ik zie dat dan als de inleiding van hoofdstuk 1. Het eerste hoofdstuk gaat dan ook over dat stukje tekst. Zo ga je heel het nummer door en word het uiteindelijk een geheel.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk heb kunnen uitleggen, zo niet. Vraag me maar wat. Ook vroeg ik me af hoe jullie mijn idee vinden. Let me know!

XO -

But if I can't have you, I'll walk this life alone.

Leuk!
    Maar zo krijg je toch maar een verhaal van een stuk of zes hoofdstukjes?

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

LetMeBe schreef:
    Leuk!

"we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

LetMeBe schreef:
    Leuk!

Dat is wel zo, maar je zou ook 2 nummers kunnen combineren. En persoonlijk vind ik verhalen van 100 hoofdstukken veel te lang. Maar daar zouden anderen waarschijnlijk totaal anders over denken! (:

Physically schreef:
    (...)

Dat is wel zo, maar je zou ook 2 nummers kunnen combineren. En persoonlijk vind ik verhalen van 100 hoofdstukken veel te lang. Maar daar zouden anderen waarschijnlijk totaal anders over denken! (:

Ja okee.
    100 hoofdstukken is wel lang ja, maar ik vind het wel leuk als een verhaal minstens 20 hoofdstukken duurt eigenlijk, dan krijgt het ook kans zich wat op te bouwen.

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

LetMeBe schreef:
    (...)
    Ja okee.
    100 hoofdstukken is wel lang ja, maar ik vind het wel leuk als een verhaal minstens 20 hoofdstukken duurt eigenlijk, dan krijgt het ook kans zich wat op te bouwen.

En daar heb je ook wel gelijk in vind ik! Al heb ik dat zelf nooit echt gedaan. Sommige mensen zijn bij hoofdstuk 20 en dan heb je nog niks van duidelijkheid waar het verhaal over kan gaan. Ik heb dit idee van me eens uitgewerkt en het iemand laten lezen. En diegene vond het duidelijk genoeg voor een verhaal van pas 8 tot 10 hoofdstukken. Het ligt er ook aan hoelang het liedje is vind ik.

Ik vind het een goed idee :'D
    Zelf baseer ik verhalen ook altijd op songteksten, alleen net iets anders. Ik kies een liedje, dat wordt mijn titel en het gevoel dat ik erbij krijg stop ik in mijn verhaal.

Dat heet 'songfic'. Dat wil zeggen dat je inderdaad een verhaal op een songtekst baseert. Kan erg mooi zijn als je het goed doet, kan ook erg saai zijn if not c;

Frankly my dear, I don't give a damn.

Prongs schreef:
    Dat heet 'songfic'. Dat wil zeggen dat je inderdaad een verhaal op een songtekst baseert. Kan erg mooi zijn als je het goed doet, kan ook erg saai zijn if not c;

Haha, daar had ik dan nog nooit van gehoord! x: *shame* Maar thanks, dan weet ik dan ook!