• Gezien er zo vaak vraagjes over zijn, over wat nu de échte waarheis is van lijnen en dieeten, en ik beschik over de nieuwste informatie en technieken om af te vallen, maak ik maar eens een topic aan, die (bijna) al jullie vraagjes zou moeten beantwoorden.
    Als jullie onjuistheden zien, dingen weten om toe te voegen of vragen hebben. Just say it!

    Moet ik calorieën minderen?

    Absoluut niet! Stop zowiezo met calorieën tellen! Als je calorieën gaat verminderen val je én bijna niets af, én je krijgt eerder trek in foute dingen. Calorieën hoor je onbeperkt te eten, nee je moet niet overdrijven, en alles waar alleen calorieën in zitten naar binnen werken maar het is wetenschappelijk bewezen dat calorieën tellen bijna niet helpt. Als je lichaam denkt een tekort aan calorieën te hebben, wil het zich voeden. En als het zich wil voeden voedt het zich met dingen die het niet mág hebben. Zoals chocola. Door het minderen van calorieën word je zwak voor de fouten dingen, zoals snoep, hamburgers, friet, chocola enkel groter. In feiten zijn al die ondraaglijke weken van calorieën mijden, wat amper heeft geholpen, zo teniet te doen door één simpele vreetbui die wordt veroorzaakt door het calorieën minderen.

    Wat moet ik dan wél verminderen?
    Koolhydraten, die zijn namelijk direct vet voor je lichaam en bijna niet te verbranden. Je vind ze in dingen als pasta, rijst, aarappelen, suiker, chocola en dat soort dingen. Óók in brood en andere graanproducten. Als je ouders mogen weten dat je lijnt, en ze er rekening mee houden, vraag ze om koolhydraat-arm brood mee te nemen. Te vinden bij de meeste Grote Albert Heijns. Ban de aardappelen niet volledig uit in de periode dat je lijnt, maar pak bijvoorbeeld meer vlees en groete en minder aardappelen. Vet uit het vlees is minder killing voor je lichaam dan koolhydraten uit aardappelen. Pasta zou je volledig uit kunnen bannen, daar buiten, die hele dunne, korte spaghetti sliertjes, kunnen minder kwaad. Die zou je nog gewoon kunnen eten.
    Vergis je niet in rijstwafels, je kan er wel één of twee eten, maar óók in rijstwafels zitten verrassend veel koolhydraten!

    Snoep is toch de enige échte dikmaker?
    Absoluut niet, de grootste dikmakers zijn ontbijtgranen, ook cornflakes. Vergis je ook niet in balans, die maakt je evengoed dik, maar dan krijg je minder calorieën binnen, wat bijna niks helpt! Het beste kun je 's ochtends een eiwit-rijk ontbijt nemen of gewoon een boterham. Maar cornflakes, ontbijtgranen etc, is gewoon de grootste vijand van alle mensen die af proberen te vallen. Ookal is het een bijna onbekend feit.

    Je kunt 's avonds het beste zo vroeg mogelijk eten.'
    You wish! De tijd van eten maakt géén verschil in gewicht of omtrek. Wél is het gezonder om vroeger te eten. Maar je wordt er niet dikker van.

    Je moet zo min mogelijk vet eten, toch?
    Vetten en dan vooral verzadigde vetten mijden, werkt beter dan calorieën tellen ja. Maar is nog altijd niet zo effectief als koolhydraten. Als je koolhydraten mijdt, móét je zelfs voldoende vlees eten. En néé, als je tijdens je koolhydraten-dieet meer vlees gaat eten doe je het níét voor niks. Je zult nog altijd duidelijk resultaat zienen bespaart je een hoop flauwvallen.
    Verzadigde vetten kun je nog altijd beter minderen en dingen als spek, bacon en andere vetten stukjes van een varken kun je nog altijd beter laten liggen. Maar voor de rest kun je het beste vlees blijven eten.
    Vegatariërs onder ons hoeven zich neit drukt e maken, maar moeten aleen beter kijken naar de vleesvervangers. Sommige vleesvervangers bevatten verrassend veel koolhydraten.

    Ik hoop dat ik jullie vragen heb beantwoord. Zag je onjuistheden? heb je dingen toe te voegen of heb je gewoon nog vragen? Gewoon hieronder typen en dan op het knopje 'reactie plaatsen' drukken. :Y)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 16:11 ]


    Let it come and let it be

    Lol.
    Je hebt fucking veel werk in dit topic gestoken en helpt er waarschijnlijk velen mee, maar sinds vorige week zijn tpoics over gewicht etc. verboden 8D

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 16:12 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Uit koolhydraten haal je je energie uit, dus als je een dag amper wat doet moet je weinig koolhydraten eten. Als je veel gaat sporten of een hele dag gaat werken en je werk is niet heel erg makkelijk, dan moet je wel koolhydraten eten. Anders val je flauw.


    Ik ben gemeen xoxo

    Ik ga sindskort naar een dieëtiste toe,


    <3

    Er staat niet veel waarheid in dit topic.

    Ik moet deze sluiten, want zulke topics mogen niet meer (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Delirious schreef:
    Lol.
    Je hebt fucking veel werk in dit topic gestoken en helpt er waarschijnlijk velen mee, maar sinds vorige week zijn tpoics over gewicht etc. verboden 8D

    Geweldig, dat heb ik weer : 'D


    Let it come and let it be