• Dit gaat geloof ik best een lang verhaal worden, waar jullie waarschijnlijk moeilijk over kunnen oordelen omdat het over mijn oma gaat en die kennen jullie natuurlijk niet ;p
    Maar toch...

    Nou,, Ik heb dus het idee dat mijn oma jongens voor meisjes trekt. Uit de oude gewoonte; jongens kunnen het bedrijf later overnemen, dat kunnen meisjes niet. Dat zie ik wel als bijvoorbeeld mijn broertje en neefje iets van haar krijgen waar ze iets aan hebben, of leuk vinden, en ik krijg iets waar ik van denk 'wtf wat moet ik hiermee?!'. Daarnaast is ze nog hartstikke ouderwets ingesteld; de dingen moeten gaan zoals ze behoren te gaan, het mag niet anders. Het kan namelijk niet dat er mensen zijn die zich anders kleden, of mensen die homo zijn. [Ik daarentegen heb het tegenovergestelde. Ik vind t knap als mensen voor hun geaardheid durven uitkomen, ik heb zelfs een vriend die homo is. Ook hou ik van mensen die zich anders kleden, ik ga woensdag ook een schuine pony laten knippen die k roze ga verven ^^] Als klap op de vuurpijl heb ik haar gevraagd dat, als ik aan mijn nieuwe opleiding ga beginnen, misschien een of twee daagjes bij haar zou kunnen blijven, als het met school telaat zou worden. Ik woon namelijk in het zuidelijkste puntje van Zuid-Limburg, en ik wilde mijn studie eigenlijk doen in Eindhoven, wat heel dicht bij haar ligt. Maar ik wil niet op kamers, en elke dag reizen is echt super lang. Vandaar dat ik het misschien zou kunnen onderbreken door soms bij haar te blijven. Maar dat ging niet, want ze had teveel lichamelijke problemen en blablabla. Mijn moeder en ooms wisten helemaal niks van 'al die lichamelijke klachten', en mijn oma heeft dit ook alleen maar aan mij verteld, want ze wilde mijn moeder en ooms niet ongerust maken. Ja sorry hoor, maar wat maak je een 17-jarige dan?! Ze klonk namelijk echt alsof ze met 1 been in het graf zou staan, als ik bij haar zou blijven... :/

    Mijn moeder heeft ook veel problemen met haar gehad [het is dus haar moeder]. En op een of andere manier lijkt het net alsof ze het leuk vind om dwars te liggen. Alsof ze het onbereikbare probeert te bereiken. Maar door de dingen die ze me dus nu heeft geflikt wil ik haar steeds meer proberen te laten zien dat ik geen doorsnee meisje ben. Dat ik wél hou van mensen die ervoor uitkomen dat ze home/lesbi/bi zijn. Dat ik ook hou van mensen die zich anders kleden, of hun haar in weetikveelwat voor kleur verven. Ik wil weten hoe ze reageert als haar kleindochter houdt van hetgeen zij zo vreselijk vindt.

    Maar is dit wel normaal? Ik heb echt heel erg die drang nu, om het haar op een of andere manier duidelijk te maken dat ik anders ben dan 'normaal'. Proberen aan haar verstand te brengen dat het ook anders kan dan de manier zoals die vroeger normaal was. Maar tegelijkertijd vraag ik me af waarom ik dit zo heb? Mijn moeder heeft het al vaak genoeg geprobeerd, maar het is onbegonnen werk. Daar is mijn oma te koppig voor. Waarom wil ik het dan toch proberen, al weet ik voor 99,99% zeker dat t geen nut heeft?

    Dankje voor het lezen van dit hele verhaal waar je waarschijnlijk geen zak aan hebt. En sorry voor dit hele verhaal, maar ik moest t gewoon evne kwijt...


    Inspiration can hit you any time

    Dat is normaal,heb ik met mijn tante ook(en een beetje met mijn oma). Het is heel normaal dat je je tegen zulke mensen verzet als je er zelf zo voor staat.
    Als je het echt wilt moet je het doen,alleen wel rustig aan natuurlijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb echt een hekel aan mensen die tegen holebi's zijn x_x
    maar volgens mij is het wel normaal hoor maar wees gewoon jezelf en als je oma der commentaar op heeft zeg je dit maar tegen haar: 'Cry a river, build a bride & GET OVER IT'
    8D


    None but ourselves can free our minds.

    Ik snap wat je bedoelt. Maar oude mensen kun je niet meer veranderen. Zij gaan niet mee met de tijd (af en toe zijn er uitzonderingen) maar juist terug in de tijd. Ik denk niet dat je er dus iets tegen kan doen. Het enigste wat ik kan zeggen is; maak er nog een leuke tijd van nu je je oma nog hebt.
    Het klinkt misschien hard maar het kan zo afgelopen zijn.
    Ik heb dan nog wel 2 oma's en 1 opa. Maar sommigen hebben helemaal geen opa's en oma's meer.

    Words schreef:
    Ik heb echt een hekel aan mensen die tegen holebi's zijn x_x
    maar volgens mij is het wel normaal hoor maar wees gewoon jezelf en als je oma der commentaar op heeft zeg je dit maar tegen haar: 'Cry a river, build a bride & GET OVER IT'
    8D


    Hahaha x'D

    Celestial schreef:
    Ik snap wat je bedoelt. Maar oude mensen kun je niet meer veranderen. Zij gaan niet mee met de tijd (af en toe zijn er uitzonderingen) maar juist terug in de tijd. Ik denk niet dat je er dus iets tegen kan doen. Het enigste wat ik kan zeggen is; maak er nog een leuke tijd van nu je je oma nog hebt.
    Het klinkt misschien hard maar het kan zo afgelopen zijn.
    Ik heb dan nog wel 2 oma's en 1 opa. Maar sommigen hebben helemaal geen opa's en oma's meer.[/b]


    Dat is dus het grappige. Mijn andere oma [die ondertussen al dood is] was precie het tegenovergestelde. Ze kleedde zich echt als een bejaarde, en zo'n jampotglazen enzow, terwijl mijn oma waar ik het nu over heb zich voor haal leeftijd nog modieus kleed. Maar zoals je hebt gelezen is ze van binnen nog zo ouderwets als ikweetnietwat. Terwijl de oma die dood is van binnen hartstikke met haar tijd meeging. Waarschijnlijk zou ze zeggen 'och kind, wat sjiek dat je je haar roze verft!' [maar dan in t Limburgs]. En als ze wist dat ik een homo-vriend heb, zou ze waarschlijnlijk nog zeggen 'en hoe doe je dat dan, zo met 2 jongens.' Wat dat betreft was die oma wel echt cool ;p x'3

    [ bericht aangepast op 19 juni 2011 - 0:17 ]


    Inspiration can hit you any time

    BlueWolf schreef:
    (...)

    Dat is dus het grappige. Mijn andere oma [die ondertussen al dood is] was precie het tegenovergestelde. Ze kleedde zich echt als een bejaarde, en zo'n jampotglazen enzow, terwijl mijn oma waar ik het nu over heb zich voor haal leeftijd nog modieus kleed. Maar zoals je hebt gelezen is ze van binnen nog zo ouderwets als ikweetnietwat. Terwijl de oma die dood is van binnen hartstikke met haar tijd meeging. Waarschijnlijk zou ze zeggen 'och kind, wat sjiek dat je je haar roze verft!' [maar dan in t Limburgs]. En als ze wist dat ik een homo-vriend heb, zou ze waarschlijnlijk nog zeggen 'en hoe doe je dat dan, zo met 2 jongens.' Wat dat betreft was die oma wel echt cool ;p x'3

    Ah wat een leuke oma!
    Mijn ene oma is superouderwets en mijn andere is modern. ^^

    dat is best normaal, bij mijn ene grootouders doe ik er alles maar dan ook alles aan om 'anders' te zijn. Zij zijn nog van de soort meisjes in een lange rok, enkels niet zichbaar, stilzwijgend in een hoekje en ik ben zo niet. Dus loop ik daar in een topje met een gebleekte jeans en hoge sneakers. Gewoon om hun proberen duidelijk te maken dat de waarden en normen van onze maatschappij veranderd zijn, niet dat het gaat helpen. Maar toch. De andere is dan weer helemaal hip wat soms nogal genante situaties opleverd :'D

    [ bericht aangepast op 19 juni 2011 - 0:32 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Pemberley schreef:
    dat is best normaal, bij mijn ene grootouders doe ik er alles maar dan ook alles aan om 'anders' te zijn. Zij zijn nog van de soort meisjes in een lange rok, enkels niet zichbaar, stilzwijgend in een hoekje en ik ben zo niet. Dus loop ik daar in een topje met een gebleekte jeans en hoge sneakers. Gewoon om hun proberen duidelijk te maken dat de waarden en normen van onze maatschappij veranderd zijn, niet dat het gaat helpen. Maar toch. De andere is dan weer helemaal hip wat soms nogal genante situaties opleverd :'D


    Dat is dus wat ik bedoel. Ik zie mijn oma niet zo vaak, omdat ze dus wat verder weg woont. Maar als ik haar zie probeer ik haar ook duidelijk te maken dat alles in de maatschappij veranderd, het niet meer hetzelfde is als vroeger. En die drang heb ik steeds meer en meer...


    Inspiration can hit you any time