• Mijn oma is sinds twee jaar zwaar dement. Ze kent me niet meer en ik ga eigenlijk ook niet meer naar haar toe, omdat ik er gewoon totaal niet tegen kan.
    Nu koopt mijn moeder steeds dingen voor mij, bijvoorbeeld op mijn verjaardag en zonet omdat ik geslaagd ben, met de naam van mijn oma eronder. Eigenlijk vindt ik dit totaal niet leuk, ook al snap ik de gedachte van mijn moeder wel. Maar eigenlijk is mijn oma voor mijn gevoel mijn oma niet meer.
    Ik vind het gewoon zo moeilijk om te beseffen dat ze er eigenlijk niet meer is. Ze was echt ontzettend lief en deed alles voor iedereen en nu scheld ze iedereen uit en trapt ze. Tenminste, als ze nog praat. Ze kan helemaal niets meer en ik mis haar gewoon.

    Sorry voor dit topic, maar ik moet het gewoon even kwijt.


    Ik ben gemeen xoxo

    In mijn familie is er ook dementie met erge gevolgen... :/


    Has no one told you she's not breathing?

    Wat ontzettend vervelend en erg zielig ook voor je oma.
    Ik denk dat je het misschien beter tegen je moeder kan zeggen?
    Ze snapt het vast wel.

    Delirious schreef:
    In mijn familie is er ook dementie met erge gevolgen... :/

    Mijn moeder wordt ook steeds vergeetachtiger. Ik moest haar laatst drie keer hetzelfde vertellen, in tien minuten..


    Ik ben gemeen xoxo

    Dat ze voor dementie maar rap een oplossing vinden want dat is inderdaad niet leuk..
    Ik heb vroeger gewerkt in een rushtuis en als je sommige mensen ziet met dementie, niet echt leuk


    Stop wishing, Start doing..

    Praat eens met je moeder.
    Het is voor haar vast moeilijk om dat te vatten, maar ze kan jou tot niets dwingen.
    En proficiat met het feit dat je geslaagd bent! (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Celestial schreef:
    Wat ontzettend vervelend en erg zielig ook voor je oma.
    Ik denk dat je het misschien beter tegen je moeder kan zeggen?
    Ze snapt het vast wel.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Mijn oma is ook dement, maar niet zo erg gelukkig.
    Ze vergeet dingen wel maar mij nog gelukkig niet. In ieder geval, sterkte ermee.. Ik snap dat het moeilijk is.


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Dat is niet leuk en hartstikke moeilijk :( Het gaat ook helaas niet meer goedkomen. Maar vergeet de leuke en mooie dingen met haar niet. Blijf daaraan denken :)

    Sterkte(flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Dat is niet leuk en hartstikke moeilijk :( Het gaat ook helaas niet meer goedkomen. Maar vergeet de leuke en mooie dingen met haar niet. Blijf daaraan denken :)

    Sterkte(flower)

    Daarom ga ik ook niet meer naar haar toe, omdat ik haar wil herinneren als de oma van vroeger en niet zoals ze nu is. :')


    Ik ben gemeen xoxo

    Dat ken ik. Mijn oma is nu ook dement, ze kent me gelukkig nog wel, maar ze zegt altijd tien keer hetzelfde en ze is heel erg verouderd. Ik vind het erg omdat ik, net als jou, haar herinner als een heel levendige oma die steeds met plezier kwam...
    Heel veel sterkte! <3


    Never run out of reasons to smile...

    Mijn opa is ook dement, hij is al een keer weggelopen en weet ook niet meer wie ik ben, een keer op school waren mijn vriendinnne heel erg aan het lachen over een stukje uit de krrant. Ik vroeg wat er in stond en het fing over een demente vrouw die ook weg was gelopen en die avond terug was gevonden bij haar oude chreche.ze zeiden 'ze zouden die mensen eigenlijk ook weer naar een kinderverblijf sturen, zei heeft het tenminste al door' ik vond het zo erg datik huilend de wc in ben gerend.


    Kill them with kindness.