• Uit Charlie and the Chocolate Factory .
    Welk snoep goed word er allemaal in de film getoond want ik ben dat namelijk vergeten en ik moet het hebben voor een verslag . Ik kan het namelijk niet vinden op internet D:

    Alvast bedankt :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Anders moet je de film nog eens bekijken?
    Ik herinner me: Chocolade (d'uh), Kauwgum, ijsjes, een soort vogeltjes, lollies


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Patronum schreef:
    Anders moet je de film nog eens bekijken?
    Ik herinner me: Chocolade (d'uh), Kauwgum, ijsjes, een soort vogeltjes, lollies

    Film opnieuw kijken gaat moeilijk ik heb het namelijk op school gekeken:Y)
    Maar ik weet er 1 al die Eitjes waar je op moet zuigen en dat er dan een vogeltje uit komt zoo schattig:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    De vier andere kinderen maken geen van allen de rondleiding af doordat hen een ongeluk overkomt dat een gevolg is van hun eigen (onopgevoede) gedrag:

    Caspar valt in de vloeibare chocola doordat hij die per se wil opdrinken. Vervolgens wordt hij in een pijp opgezogen naar een van de fabriekshallen. De Oempa-Loempa's weten hem er uiteindelijk uit te halen maar door het omhoog geperst zijn in de nauwe pijp is Caspar een stuk slanker geworden.
    Violet kauwt experimentele "maaltijdkauwgom" die nog niet volledig is getest. Het nagerecht, "bosbessentaart", laat haar opzwellen en maakt haar paars (violet). Ze wordt afgevoerd om te worden uitgeperst als een rijpe vrucht, maar na afloop blijkt dat ze nog steeds violet is.
    Veruca valt af in de notenkamer, waar walnoten worden gekraakt door getrainde eekhoorns, voor verwerking in notenrepen. Wonka gebruikt die omdat slechts eekhoorns noten heel uit hun dop krijgen en omdat ze onderscheid kunnen maken tussen goede en bedorven noten. Veruca wil per se een getrainde eekhoorn maar Wonka wil die niet verkopen. Hierop probeert ze er zelf eentje te vangen. Ze wordt tot haar schrik overmeesterd wordt door de eekhoorns en tot 'bedorven noot' bestempeld, waarop ze in een vuilniskoker wordt gegooid. Haar ouders volgen. Ze is zo verwend ('spoiled') dat ze helemaal 'verrot' is en het riool dus een hele geschikte plaats is voor haar. Na afloopt ziet Sjakie haar en haar ouders naar buiten komen, bedolven onder afval.
    Joris valt af in de televisiekamer, waar Wonka experimenteert met het overstralen van snoepgoed naar een televisiescherm. Dit snoepgoed wordt dan wel piepklein want dat gebeurt ook met televisiebeelden. Joris wil per se als eerste mens per televisie worden overgestraald en gaat zelf onder het apparaat staan. Het lukt, maar hij wordt daardoor wel piepklein. Zijn moeder stopt hem in haar zak en ze worden afgevoerd naar een trekzaal voor trekdrop, waar Joris uitgerekt wordt. Na afloop blijkt hij maar liefst 2 meter lang te zijn.


    Ik ben gemeen xoxo

    Bedoel je de oude of de nieuwe film?


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    BeingHistory schreef:
    Bedoel je de oude of de nieuwe film?

    nieuwe :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Kauwgom, en daarvan ging de smaak er nooit van af, dacht ik. En toen werd dat meisje paars en dik :Y)


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Elixir schreef:
    Kauwgom, en daarvan ging de smaak er nooit van af, dacht ik. En toen werd dat meisje paars en dik :Y)

    Yepz, met een hele 3-gangen menu. :p


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.