Welke kunstbeschouwelijke methode past bij jou? - Uitkomsten
welke kunstbeschouwelijke methode past bij jou?
Met behulp van de stellingen in deze quiz kan jij erachter komen welke kunst beschouwelijke methode past bij jouw visie op de kunsteducatie! Beantwoord de stellingen simpel met 'ja' of 'nee'. Bij de uitslag staat welke van de drie methodes die ik heb onderzocht jij het beste kan gebruiken om jouw visie te onderbouwen in de praktijk.
Mogelijke uitkomsten
Authentieke Kunst Educatie (1 x uitgekomen)
Authentieke kunsteducatie wil een relatie leggen tussen het schoolcurriculum en de wereld daarbuiten. De kracht van authentieke kunsteducatie is dat zij tracht betekenisvolle verbindingen te leggen tussen wat leerlingen in hun vrije tijd aan kunstbeoefening en kunstbeleving doen en het domein van de experts en de vakdisciplines. En het is niet alleen
een didactisch concept, het daagt docenten ook uit om realistische leeromgevingen te ontwerpen waarin zowel de professionele kunstwereld als de populaire (beeld)cultuur van de leerlingen vertegenwoordigd is.
Art Based Learning (0 x uitgekomen)
Art-Based Learning is een dialogische manier van leren, niet over kunst maar van kunst. De methodiek is oorspronkelijk ontwikkeld voor het hoger onderwijs maar is tevens toepasbaar voor iedere vorm van interdisciplinaire kunsteducatie. Een reflectieve methodiek waarbij het vrije associatieve denken centraal staat en men leert van het kunstwerk. Een uitermate geschikte manier om als (museum)docent samen met jongeren kunst te benaderen in het kunstmuseum.
Art-Based Learning is een vorm van Slow Looking waarbij de toeschouwer alle tijd en ruimte moet krijgen om tot nieuwe inzichten te komen middels het kunstwerk, ter reflectie op zichzelf en ter verdieping van het leerproces. Het kunstwerk dient dan ook als kennisbron, gesprekspartner en als mogelijke wereld.
Visual Thinking Strategies (6 x uitgekomen)
Visual Thinking Strategies is een methode die aan de hand van kunst, op een toegankelijke en stapsgewijze manier werkt aan de ontwikkeling van denkstrategieën. Leerlingen leren reflecteren op wat ze zien en onderbouwen hun ideeën met elementen uit het beeld. Ze luisteren naar anderen en interpreteren samen ingebrachte alternatieven.
Statistieken
Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen
Reageer (1)
Authentieke kunst educatie (:
2 jaar geleden