Themawedstrijd Harry Potter Kreacher en Liberacorpus - Opdracht 1
Er is een soort hindernisbaan met veilige stukken tussendoor. Op die veilige stukken krijg je een opdracht of raadsel enz. Het gaat hier over een logicaraadsel, dreuzel muziek, meetkunde, rekenkunde, astronomie, grammatica en retoriek
Je toverstaf word je afgenomen en je krijgt hem tijdens de opdracht terug.
Begin:
Zodra je je logicaraadsel hebt opgelost mag je door de eerste hindernis heen: een groot meer met zeewezens die je moet oversteken, als je als eerste het raadsel hebt opgelost met een bootje, de anderen moeten zwemmen.
Logicaraadsels
Beauxbatons Welke groente koopt Moni?
1. De groente die Ruud koopt, ligt rechts
2. De groente uit Spanje ligt in het midden
3. Ben koopt geen tomaten
4. De groente links komt niet uit Italië maar uit België
5. De wortelen komt niet uit Spanje
6. De broccoli komt uit Italië
Klammfels Welk product kost 1,00?
1. De croissantjes kosten 50 cent
2. In het midden liggen 10 krentenbollen
3. Het product dat 2,40 kost, ligt rechts
4. Er zijn nog maar twee broden
5. Er zijn twee keer zoveel croissantjes als er broden zijn
6. Links liggen 4 producten
Zweinstein Welk paard is bruin?
1. Wally staat in de linker box
2. De pony heet Tiffy
3. Het bruine paard staat niet in het midden
4. Luna is geen Haflinger
5. De Arabier heeft een witte huid
6. In het midden staat de grijze pony
Muziek
Zing het eerste dreuzel-lied dat in je opkomt. Onthoud: er staat een dreuzel bij, deze dreuzel moet het lied herkennen. De dreuzels zijn speciaal uitgezocht omdat ze dan een hele brede kennis van muziek hebben en jouw lied dus eerder zullen herkennen. Zodra je lied word goedgekeurd krijg je je toverstaf terug.
Hierna steek je de volgende hindernis over, een klimmuur. Er hangen touwen en netten aan de muur om je aan vast te houden, maar niet alles zit even goed vast. Ook zijn er inhammen om je voeten in te zetten, maar die kunnen wel afbrokkelen.
Geometrie/meetkunde
Zodra je over de muur bent geklommen staan er drie dreuzels klaar, professionals in meetkunde. Je mag er één kiezen waarna de anderen uit de twee die overblijven kiezen. De dreuzel helpt jou met het berekenen van hoe groot Zweinstein is. Dit gaat achter de computer met een 3D-model van Zweinstein.
Rekenkunde
Als je klaar bent zal je een rekensom moeten doen om een deur te openen en door te kunnen gaan met de rest van de opdrachten. De som luidt: 1+1+1+1+1+1x0+6x2
Er zijn maar twee cijfers nodig om de deur open te krijgen maar je hebt ook nodig;
Astronomie
Vind het sterrenbeeld met drie letters draai die om en zet ze achter de code. Nu is de code compleet.
Nu kan je de deur openen en je loopt een soort tunnel in. Na een stuk lopen kom je uit op een T-splitsing.
Grammatica en retoriek
Spel dit goed en je weet welke kant je op moet. Lenzenvloeistofdoosje. Spreekt een stem.
De goede zijde brengt je een lange maar hulpzame reis met een aanwijzing voor de laatste opdracht.
De foute zijde brengt je een korte reis maar met veel irritante wezens.
Indien goed geantwoord: Pak de eerste letter van het woord en kies links of rechts, lenzenvloeistofdoosje.
Indien fout geantwoord: Kies voorzichtig het kan je de winst ontnemen maar ook toereiken.
Zodra je de keus hebt gemaakt en in een van de gangen staat, vangen wij alle andere gangen.
Einde
Je bent bij de poort, die opengaat naar de buitenwereld. Dit bepaald wie de uiteindelijke winnaar zal worden. Zoek de zilveren munt.
Had je de goede gang dan wist je dat er een leeuw op deze munt moest staan.
Er zijn nog geen reacties.