'Samantha Safire?' Met mijn hoofd opgegeven loop ik naar de stoel en ga zitten. Ik verberg mijn onzekerheden en het liefst wil ik van de stoel springen en wegrennen maar ik doe het niet. 'Hmm... nog zo'n lastige keuze... waar zal ik je indelen. Je bent slim, trouw, moedig maar ook listig. Als ik naar je karakter zou indelen zou ik je in Gryffindor zetten maar je bloedlijn heeft altijd in Slytherin gezeten. Moeilijke keuze, moeilijke keuze.' 'Familie?' denk ik bij mezelf 'Die is dood.' De stem van de hoed in mijn hoofd lacht 'Nee, dat is ze niet. Wil je weten wie je familie is?' Ik twijfel even maar denk dan toch 'Ja.' 'Hmm dan moet je maar naar...' 'Slytherin!' roept de hoed nu luid. Ik bijt even op mijn lip maar accepteer het dan toch. Ik heb er zelf voor gekozen. Ik kijk even verontschuldigend naar Harry, Hermoine & Ron maar ze halen hun schouders op als teken dat het niet erg is. Ik ga naar de tafel van Slytherin. 'He Samantha hier is plaats!' roept Blaise en ik ga naast hem zitten. 'Hi.' klinkt er voor me en ik kijk op. 'Samantha Safire en jij?' vraag ik de jongen. 'Adrian Pucey' zegt hij en ik knik glimlachend. Ik kijk even naar voren als Dumbledore begint te praten. Een padachtige vrouw die geheel in het roze gekleed is onderbreekt hem en er klinkt geroezemoes om me heen. 'Dat is Dolores Umbridge, ze is Secretaris-Generaal van de minister van toverkunst.' zegt Draco die blijkbaar naast me zit. Ik kijk hem verbaast aan en schud even mijn hoofd en begin te eten.
Is er serieus een Ministry of Magic ? Pff? Ik eet zwijgend verder en sta op als we naar onze leerlingenkamers moeten. Blaise loopt naast me net als Adrian terwijl Draco Pansy probeert af te schudden. 'Je went het wel.' zegt Adrian. Ik kijk hem even aan. 'Wie zijn je ouders?' vraagt hij me 'Ik ken bijna alle tovenaarfamilies maar Safire? Daar heb ik nog niet van gehoord.' zegt hij en ik zucht 'Ik heb mijn ouders nooit gekend en mijn adoptieouders zijn verongelukt dus ik ben wees.' leg ik uit. 'Oh.' zegt hij dan verbaast en fronst even zijn wenkbrauwen. 'Die waren Muggles dan zeker?' vraagt hij me met iets van walging bij het woord Muggles. 'Muggels?' vraag ik hem en trek mijn wenkbrauwen op. 'Hmm. Niet-tovenaars. Mensen die geen magische krachten hebben.' legt hij uit. Gewone mensen dus? 'Oh.' zeg ik nu en loop verder. Iemand zegt het wachtwoord en we kunnen naar binnen. 'Daar is je kamer.' zegt Blaise en toont me een trap die naar boven leid. 'Thanks.' mompel ik en loop de trap op naar mijn kamer. Er zitten er al 2 meisjes. Tweeling denk ik. 'Hi.' zeg ik en glimlach even voor ik naar het bed loop met mijn hutkoffer voor. 'Hi, ik ben Flora Carrow en dat is mijn zus Hestia Carrow.' zegt één van de twee meisjes. 'Samantha Safire, maar Sam is ook goed.' zeg ik. Ik pak een kleedje en doe het onder mijn gewaad aan. 'Zie jullie later wel.' glimlach ik. Ik wil even weg, zonder Blaise of Pansy of de tweeling. Ik loop de trap af en negeer iedereen straal. Ik loop de gang weer op en kijk even om me heen. Waar naar toe? Ik dool wat rond in de gangen tot ik het blonde haar van Luna herken. 'Luna, wacht even!' zeg ik en loop naar haar toe. 'Ehm... hoe moet ik naar buiten?' vraag ik haar beschaamt en ze glimlacht en legt me de weg uit.
Ik loop naar buiten en loop verder, weg van de groepjes leerlingen tot ik helemaal uit het zicht van zowel het school als de leerlingen ontrokken ben. Ik trek mijn gewaad uit en ga zitten, de kleren leg ik naast me en ik ga in het gras liggen. Dat is veel beter, dat gewaad is veel te warm. Nu maar hopen dat niemand me betrapt want ik weet niet of gewone kleren buiten de les dragen verboden is. Ik pak mijn gsm en steek de oortjes in mijn oren. Jep, ik heb mijn gsm binnengesmokkeld aangezien ik niet zonder muziek kan. Ik scrol naar 'I Won't Give Up' en druk erop. Ik begin mee te zingen met gesloten ogen.
'When I look into your eyes
It's like watching the night sky
Or a beautiful sunrise
Well there's so much they hold
And just like them old stars
I see that you've come so far
To be right where you are
erences they do a lot to teach us how to use the tools and gifts
We got yeah we got a lot at stake
And in the end,
You're still my friend at least we didn't tend
For us to work we didn't break, we didn't burn
We had to learn, how to bend without the world caving in
I had to learn what I got, and what I'm not
And who I am

I won't give up on us
Even if the skies get rough
I'm giving you all my love
I'm still looking up
I'm still looking up

I won't give up on us
God knows I'm tough, he knows
We got a lot to learn
God knows we're worth it...'

Reageer (3)

  • BlackDragon1

    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • Kiramman

    Gsm's hebben ze niet op Hogwarts. :Y)

    1 decennium geleden
  • dineniel

    en nu komt draco of iemand anders haar tegen
    mooi liedj trouwens

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen