Chapter Six ||
Ik haal mijn schouders op. 'Ron, wij moeten nu controleren.' zegt Hermoine tegen Ron. Ik kijk hen verbaast aan. 'Ze zijn klassenoudste.' legt Harry uit en ik knik. Hermoine en Ron verlaten de coupé en ik kijk Harry aan. 'Harry? Wat als ik daar niet thuis hoor? Dat ik die sorteerhoed op heb en hij me niet kan indelen?' Hij lacht zachtjes. 'Ik dacht dat ook mijn eerste jaar, wees gerust. Alles komt goed Sam.' zegt hij. 'Waarom haatten jullie Draco allemaal? Ik bedoel is hij echt zo slecht?' vraag ik hem zachtjes. Hij zucht. 'Ik denk niet dat Draco zo slecht is aangezien jij blijkbaar een soort goede invloed op hem hebt. Maar ik haat hem al van de eerste dag dat ik hem zag. In de winkel waar je gewaad gemaakt is.' Ik frons mijn wenkbrauwen. 'Kan je iemand dan al zo snel haten?' vraag ik hem. Harry lacht 'Je kan niet met iedereen vrienden zijn hé.' Ik knik, dat is wel waar. 'Samantha, ik geef je wel één tip, waar je ook ingedeeld word, of dat nu in Slytherin, Gryffindor, Hufflepuff of Ravenclaw is, blijf jezelf. Je bent fantastisch hoe je bent dus verander jezelf niet ok? Zelfs als ze zeggen dat je te aardig bent als je bijvoorbeeld in Slytherin zit, je mag je aanpassen maar niet veranderen. Dat is een groot verschil.' Ik knik traag en laat alles tot mij doordringen. De trein stopt en we stappen uit . 'Waar is Hagrid?' vraagt Harry en ik kijk hem vragend aan. 'Grote kerel met bruin lang haar en een baard.' zegt hij 'Hij leid normaal de eerstejaars naar het kasteel. Maar nu staat professor Grubbly-Plank daar. Zij gaf tijdens Hagrids afwezigheid Care of Magical Creatures.' 'Dus hij is afwezig?' vraag ik hem. 'Blijkbaar.' mompelt hij en Ron en Hermoine voegen zich bij ons. 'Heb jij Hagrid gezien?' vragen ze Harry en hij schud zijn hoofd. Samen met nog een paar anderen lopen we naar een soort paardenkarren. 'Waar zijn de paarden? Hoe word dit getrokken?' vraag ik Hermoine. 'Magie, duh.' zegt Ron en ik zucht. 'Nee wat zijn dat?' vraagt Harry en loopt naar de voorkant van de kar. 'Wat Harry? Er staat daar niets. Zie jij iets Hermoine?' vraagt Ron en ze schud haar hoofd.. Ik concentreer me op de ruimte voor de kar. En zie iets zwarts. 'Nee Harry heeft gelijk. Ik kan ze zien.' zegt plots een dromerige stem. 'Wie is dat?' vraag ik Hermoine maar een ander meisje heeft antwoord. 'Luna Lovegood maar wij noemen haar Loony Lovegood, ze is niet helemaal normaal. Ik ben Ginny Weasly. Ron's zus.' zegt ze en glimlacht 'Samantha Safire.' zeg ik en kijk weer naar Luna. 'Ik weet niet, ik zie iets zwarts voor de kar maar niet helemaal duidelijk.' Ik stap de kar weer uit en ga naast Harry staan nu zie ik ze scherper. Ik frons en trek dan Harry weg van de voorkant. 'Ik kan ze ook zien maar waarom zien Ron en Hermoine ze niet?' 'Simpel, omdat alleen de mensen die de dood gezien hebben, ze kunnen zien.' legt Luna uit. 'Mijn moeder hield van experimenteren met spreuken en één spreuk pakte verkeerd uit.' zegt ze ' En Harry heeft Cedric Diggory zien sterven.' Ik knik, nu snap ik het. We stappen in de kar maar het is wel krap met zovelen. 'Misschien moet iemand met een andere kar mee' zegt Hermoine. Ik zucht 'Ik wacht wel.' en glimlach. Hermoine wil protesteren maar ik wuif het weg. Het is niet erg. Ik stap uit en de kar vertrekt. 'He Samantha? Wat doe jij daar alleen?' roept er een stem naar me en ik draai me om. Ik zie Draco en lach. 'De kar uitgeschopt, er zat iemand te veel in.' zeg ik lachend. 'Ik ga te voet denk ik. Er zijn bijna geen karren meer.' Hij rolt met zijn ogen en wenkt. 'Hier komen Safire.' 'Ja professor Malfoy.' grinnik ik en loop naar hem toe. 'Samantha dit is Blaise, Blaise dit is Samantha.' zegt hij en ik rol met mijn ogen. 'Dank je Malfoy ik kon mezelf ook voorstellen.' Hij kijkt me nep beledigt aan en Blaise lacht. 'Ik mag haar wel.' 'Draco liefje!' klinkt plots dezelfde stem als in de trein. Blaise trekt me wat achteruit. Het meisje kijkt me arrogant aan. 'En wie is dat nu weer?' zegt ze bitchy. 'Dat is Pansy Parkinson. Ze denkt dat Draco van haar is.' fluistert Blaise in mijn oor. 'Oh jouw meisje Blaise? Ik dacht dat je betere smaak had.' zegt ze en haalt haar neus op. 'Nee, ik ben niet zijn vriendin bitch.' mompel ik maar luid genoeg dat ze het zou horen. Draco en Blaise beginnen te lachen en Pansy kijkt me verontwaardigt aan. 'Wie denk je wel dat je bent?' 'Samantha, 16 jaar en verveelt, leuk je te ontmoeten.' mompel ik droog en stap samen met Blaise en Draco de kar in. Als zij bitchy tegen mij doet, doe ik het tegen haar. Na wat gemopper stapt zij ook in en vertrekt de kar. 'Dus new girl zie je het zitten?' vraagt Blaise en ik grinnik. 'Word dat mijn bijnaam? New girl? Dan heb ik nog liever dat je mijn achternaam gebruikt en dat betekend al veel.' Draco lacht zachtjes en legt zijn arm om mijn schouders. Pansy kijkt me woedend aan. Wat doe ik nu weer? O ja juist. Ze denkt dat Draco van haar is valt het me weer in.
Reageer (1)
draco is wel lief voor haar
1 decennium geleden