Foto bij De 100e Hongerspelen - 73

“Maar twee doden!”, schreeuwde Jillana kwaad. “Op een hele dag! En dan is er nog een door een ander vermoord ook. Jullie zijn waardeloos!” Odette schrok van de uitbarsting.
“Toe Jillana, we hadden gewoon pech”, suste Adan. “De Spelmakers wilden kennelijk niet dat we sneller vooruit gingen.”
“Ach hou je kop. Ik zie niet in waarom ik niet een van jullie zou vermoorden.” Ze grijnsde vals naar Odette.
“Laat dat”, mengde ook Parel zich nu. “Dat kan je nog doen als er meer tributen gestorven zijn, nu staan we sterker als team.”
“Ze heeft gelijk”, viel Tim haar bij. Odette haalde opgelucht adem.
“Laten we vroeg gaan slapen”, stelde ze voor. “Dan kunnen we morgenochtend vroeg beginnen, als het nog niet te licht is en niemand ons verwacht.”
“Goed plan”, vond Parel. Adan en Tim knikten instemmend.
“Goed dan”, gromde Jillana. “Parel, zorg voor een maaltijd. Odette, berg die spullen op die je van die oen uit negen hebt. Adan, jij hebt straks de wacht. Neem maar zo’n energiepil.” Niemand sprak haar tegen, ze wilden haar niet kwader maken dan ze al was. Odette ging alles wegleggen bij de rest van hun voorraad eten en wapens. De katapult stak ze echter stiekem in haar jas.

***


“Wat een rugzakken heb jij”, zei Xandrijn verbaasd.
“Je mag helpen dragen”, lachte Andrew. “Ze zijn wat zwaar voor mij alleen.” Hij had twee grote rugzakken weten pakken bij de hoorn, en twee speren. “Heb jij niets?”
“Nee, ik kon niks pakken bij de hoorn”, zei Xandrijn. “Euh, heb je ook eten en water?”
“Je komt net uit het water”, grijnsde Andrew. “Maar mijn flessen zouden eens mogen worden aangevuld. Hier, klimmer.” Hij haalde de flessen uit een van de rugzakken. “Ik duik intussen wat eten voor je op.” Xandrijn nam de flessen aan en klom weer naar beneden om ze te vullen. Toen hij terug boven was had Andrew eten voor hem klaargelegd. Xandrijn viel er direct op aan, en dronk ook zoveel hij kon. Andrew keek grijnzend toe.
“Uitgehongerd?”
“Ja, nog niks gegeten sinds ik in de arena ben”, mompelde Xandrijn met volle mond.
“Heb jij even geluk dat je mij vond.”
“Best wel ja”, gaf Xandrijn toe. Het eten dat Andrew voor hem had klaargelegd was op.
“Sorry, maar we moeten er spaarzaam op zijn”, zei Andrew. “Kom op, pak een rugzak, we gaan verder.”

Reageer (5)

  • NEWgirlS

    leve andrew xD

    1 decennium geleden
  • Eef95

    :p Xandrijn heeft eten en Andrew iemand om te dragen, beide blij :D

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Padme

    Spannend!
    Anno erbij

    1 decennium geleden
  • wildheart

    loveyourstory!(H)

    1 decennium geleden
  • CareFree

    Sorry, niet gemeen bedoeld, maar dit hoofdstuk is dezelfde als de vorige. Ik denk dat je perongeluk een foutje hebt gemaakt.
    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen