Mara Hoogendijk

De coaches hadden besloten om samen te trainen en lieten ons nu eerst 8 rondjes rennen om het veld heen. De coaches waren een selectie aan het maken van wie er zo gaan spelen. Ik hoop echt dat ik erin zit, dan kan ik even bewijzen dat meiden wel degelijk beter kunnen zijn dan jongens in voetbal. Ik ren voorop met Maarten Stekelenburg, Ibrahim Afellay en natuurlijk mijn beste vriend Gregory van der Wiel. "Wie het laatst bij bert is, is een loser!" Gilt Marieke terwijl ze ons voorbij sprint. We zetten gelijk allemaal de vaart erin. Ik ren nek aan nek met Marieke terwijl de rest er al was. Ik zet nog een klein vaartje en haal haar in. Ik laat mij uitgeput in het gras vallen als ik er ben. Bert noemt de selectie op van de jongens en daarna noemt Bert ook onze selectie. "O die Mara kunnen wij wel aan he" Roept Wesley grijnzend. Ik glimlach even lief en ga op mijn plek staan. Ik sta in de aanval, tegenover Robin en grijns naar hem. De jongens nemen de aftrap. Als we beginnen sprint ik gelijk op Nigel af die ervandoor wilt gaan met de bal terwijl hij de verdedigers van mijn team passeert. Ik haak de bal bij hem weg en sprint ervandoor. Ik krijg een grijns als ik Gregory van rechts en Wesley van links zie komen. Ik spring met de bal omhoog en ren zo verder. De enige die ik nog moet passeren zijn Robin, Klaas-Jan en Wesley. Ik zie Ashley links van mij en pass haar de bal. Ik ren snel lang Klaas-Jan en krijg dan de bal weer van Ashley. Ik ontwijk Wesley en ren dan verder naar het goal waar van Persie nog in de weg staat. Hij haakt de bal weg waardoor ik val en wilt ervandoor rennen, maar ik sta weer snel op en pak de bal terug. Maarten zag deze niet aankomen en was dus te laat waardoor ik de bal het goal intrapte. De meiden komen juichend op mij af terwijl de jongens mij verbluft aankijken. "Meid hoe heb jij zo leren spelen?" Vraagt Bert. Ik twijfel even, omdat dit altijd een geheim is geweest in England. Ik zucht even. "In England werd ik topspeelster, omdat ik meetrainde met het jongens elftal en het meiden elftal. Dus ik had dubbel zoveel training en bij de meiden waren de trainingen te makkelijk voor mij." Leg ik uit. "Dus ze stelden voor aan mij om mij mee te laten trainen met de jongens voor wat meer uitdaging voor mij" Eindig ik. Weer kijken ze mij verbaast aan. Ik zucht dramatisch. "Kunnen jullie ook nog anders kijken dan verbaast?" Grinnek ik. "Tuurlijk, maar je hoort niet elke dag dat een meisje met het jongens elftal meetraint." Brengt Kim er tegenin. "De training is klaar voor vandaag. En Mara misschien kunnen we wel regelen dat je ook met de jongens meetraint." Zegt mijn coach, Frank. Ik kijk verlegen. "Als zij het niet erg vinden zou ik het leuk vinden." Antwoord ik glimlachend.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen