O35. Cecilia Romaine
Ik merkte maar half hoe Seth me op mijn bed legde en de warme dekens over me heen legde, ik besefte me nu pas dat ik aan het rillen was en probeerde zonder succes te stoppen.
‘Seth?’ vroeg ik klappertandend, terwijl ik nog wat verder tussen de dekens dook.
Seth keek op en glimlachte, toch ontging de bezorgde blik in zijn ogen me niet. ‘Hmm?’
‘Bedankt,’ zei ik zachtjes, ik voelde hoe ik langzaam warmer werd en stopte met rillen.
Hij lachte en schudde zijn hoofd. ‘Voor jou altijd.’ Het klonk zo oprecht dat mijn mondhoeken meteen naar beneden zakten en ik zag aan de blik in zijn ogen dat het hem pijn deed.
Ik haatte mezelf, terwijl Seth me uit de regen naar huis had gedragen en voortdurend probeerde om me te helpen deed ik hem pijn. Ik wist waarvoor ik het deed, om hem te redden, maar ondanks dat wou ik dat ik gewoon eerlijk tegen Seth kon zijn, omdat hij zoveel om mij leek te geven dat ik het niet eens in wou beelden. ‘Het spijt me Seth,’ zei ik, ik voelde hoe mijn ogen vochtig werden en wendde mijn hoofd af.
Ik voelde Seth’s warme vingers op mijn wang terwijl hij mijn hoofd terug draaide en de tranen voorzichtig weg veegde.
‘Vertrouw me, alsjeblieft.’ Ik keek hem smekend aan en zag dat de blik in zijn ogen veranderde.
Hij keek me twijfelend aan, maar zijn vingers bleven zachtjes over mijn wangen strijken.
‘Seth?’
Hij zuchtte en stond op, hij begon door de kamer te ijsberen. De rondjes die hij liep maakten me duizelig en ik voelde een steek door mijn hoofd heengaan. Uiteindelijk stopte hij en liet zijn ogen over me heen gaan. Hij had een liefdevolle blik in zijn ogen, maar ik zag de pijn, de pijn die hij altijd leek te hebben bij mijn aanwezigheid. ‘Ga maar slapen,’ onderbrak hij de stilte uiteindelijk en hij ging naast me op het bed zitten. Hij streek een pluk haar uit mijn gezicht en glimlachte lichtjes.
Ik wist dat ik egoïstisch was maar ik kon het niet laten. ‘Ga niet weg,’ fluisterde ik, waarna mijn ogen vermoeid dichtvielen. Ik hoorde zijn antwoord niet meer maar droomde dat hij zijn lippen zachtjes op mijn voorhoofd drukte.
Er zijn nog geen reacties.