Preparation - Planning
En dat waren inderdaad Sam en Danny uit The Potters. Ze komen overigens ook al voor in hoofdstuk vijfentwintig van I'm from where the Magic is. Recyclen is goed voor het milieu.
“Dit meen je toch niet, hé?” Hugo staarde haar met open mond aan, zoals je dat gewoonlijk alleen in cartoons zag. Lily was echter te druk bezig om hem uit te lachen. Ze keek niet op van het enorme stuk perkament waarop ze een ingewikkeld netwerk van pijlen aan het tekenen was om verbanden tussen gebeurtenissen en personen aan te geven, ook niet terwijl ze antwoord gaf.
“Waarom niet? Ik zie geen probleem.”
“Jij ziet nooit ergens een probleem.”
Lily zette de veer wat te hard op het perkament en prikte er een gaatje in. Iedere keer als ze een leuk plan had moest Hugo het weer voor haar verpesten. Hij was zo braaf; soms vroeg ze zich wel eens af of hij alleen in Gryffindor was geplaatst omdat dat het huis was waar alle Weasleys zaten. “Wat voor cruciale punten zie ik dan allemaal over het hoofd, Hugo?”
“Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou niet willen dat iemand zich met mijn liefdesleven bemoeide.”
“Als het resultaat zou zijn dat ik een vriendje kreeg dat perfect voor me was zou ik er niets op tegen hebben. En aangezien dat precies is wat ik van plan ben te regelen voor hen, hebben ze geen recht om te klagen.”
“En wat als een van hen al iemand anders heeft?”
“Hebben ze niet. Slechts de helft van alle roddels is waar, maar alles wat waar is, is ook een roddel.” Lily was onder de indruk van haar eigen wijsheid. Misschien moest ze dat opschrijven om het later in haar autobiografie te kunnen gebruiken. “Als er voor een van de twee iemand was, had ik dat dus wel geweten,” concludeerde ze.
Hugo had zijn stem nu tot een gefluister gedempt. “Maar hoe weet je of ze überhaupt wel gay zijn?”
Nu nam Lily voor het eerst de moeite om haar neef aan te kijken. “O, alsjeblieft zeg. Natuurlijk zijn ze gay!”
“Psst,” siste Hugo.
“Wat? Je gaat nu toch niet de homofoob uithangen? Want als dat zo is, dan -”
Hugo schudde snel zijn hoofd. “Nee, natuurlijk niet. Ze staan achter je.”
Lily wierp een blik over haar schouder en zag inderdaad dat haar jongste broer en zijn beste vriend bij de boekenrekken een stukje verderop stonden. Toen ze zich weer tot Hugo wendde zorgde ze dat ze wat zachter praatte, want haar plannen zouden niet werken als de twee slachtoffers al wisten wat er op ze af kwam. “Over Albus heb ik altijd al mijn vermoedens gehad, maar toen Sam in de eerste een enorme crush op hem had en hij daar totaal niet op reageerde wist ik het zeker. En heb je wel eens gezien hoe ze soms naar elkaar staren? Daarnaast heeft Scorpius ook nog nooit een vriendin gehad, en bovendien kleedt hij zich goed.”
“Alleen omdat dat een gevoel voor mode door moderne media tot een kenmerk van het stereotype van de homoseksuele man is geworden betekent dat nog niet dat je uit een dergelijke overhaaste generalisatie conclusies kunt trekken over een individueel geval.”
De arme jongen bracht echt te veel tijd door met zijn Ravenclaw vrienden. Binnenkort zou hij zo vervreemd zijn van de wereld dat geen normaal mens hem nog kon verstaan. “Hugo, taalgebruik.”
Hugo rolde zijn ogen en vertaalde zijn gebabbel voor haar. “Dat is onzin.”
“Nou begrijp ik je,” zei Lily tevreden. “Maar het is geen onzin. Vrouwen hebben gewoon een gevoel voor dit soort dingen, en mijn gevoel zegt me dat Scorpius en Albus perfect zouden zijn samen en dat ze dat met een klein duwtje in de juiste richting zelf ook wel in zouden zien. Geloof me, ik weet waar ik het over heb en het komt wel goed.”
“Net als toen je styliste wilde worden en je per ongeluk make-up uit oom George’ winkel gebruikte?”
Dat was iets waar Lily liever niet aan werd herinnerd. “Dit keer heb ik een plan.”
“Oh, je hebt een plan. Zoals die ene keer dat je op bestelling kerstgedichten wilde schrijven in juli?”
“Als je toch alleen negatieve dingen kunt zeggen, waarom ben je hier dan eigenlijk nog?” Ze slingerde een propje in zijn richting, maar Hugo dook behendig aan de kant.
“Oké, ik ga al. Maar steek alsjeblieft niet weer de bieb in brand, zoals toen -”
“Wegwezen!”
Next: Step 1 - Spending time together.
Reageer (6)
Hahahahaha
6 jaar geleden“Alleen omdat dat een gevoel voor mode door moderne media tot een kenmerk van het stereotype van de homoseksuele man is geworden betekent dat nog niet dat je uit een dergelijke overhaaste generalisatie conclusies kunt trekken over een individueel geval.”
1 decennium geledenIk begreep dat direct maar ja, ik ben geen normaal mens en ik ben een Ravenclaw.
Hugo de homofoob, die gast is zelf gay in the potters
1 decennium geledenSnel verder!
1 decennium geledenhaha I LOVE Hugo
1 decennium geledenIs ie single ? wbw XP