Foto bij OO8. Elisa Romaine

27 Maart 2008

Hij glimlachte even beschaamd terug. Desondanks leek het hem niet veel te interreseren.
'Sorry, ik moet beter op letten. Gaat het?' Vroeg hij quasi bezorgd aan me en hij haalde kort zijn schouders op. Ik knikte kort. Toen keek de jongen me even aan. Zijn glimlach verdween even als sneeuw voor de zon toen ik hem in zijn ogen keek, heel even, om daarna weer twee keer zo groot terug te komen. Zijn ogen stonden een paar seconden lang wijd open voor hij er verbaasd mee knipperde. Het viel me op dat hij lichtelijk verschoof. Een paar millimeter in mijn richting. Hoewel deze verschuiving bijna niet zichtbaar was leek hij nu gelijk een stuk geïnterresseerder, enkel omdat hij zich nu wat naar me toe had gebogen. Daarom besloot ik me maar voor te stellen aan deze vreemde jongen.
'Ik ben Elisa Romaine.' Zei ik. Ik stak mijn hand naar hem uit, maar hij leek erg druk te zijn met staren. Ik knipte vlak voor zijn ogen in mijn vingers en hij schrok op.
'Wat?' Hij keek me verward aan en ik schudde met een glimlachje mijn hoofd.
'Ik ben Elisa, hoe heet jij?' Ik benadrukte elke lettergreep extreem duidelijk en de jongen lachtte zacht.
'Embry Call.' Stelde hij zichzelf voor waarna we beiden zwegen. Ik plukte even aan mijn haar en keek ongemakkelijk rond. 'Woon je hier pas?' Probeerde Embry het gesprek weer op gang te brengen.
'Sinds vandaag eigenlijk.' Weer een ongemakkelijke stilte, dus greep ik nu maar in. 'Kan je me laten zien waar de broodjes liggen?' Hij knikte.
'Tuurlijk.' Zei hij vriendelijk. Mijn vraag had geholpen, want hij begon een heel verhaal te vertellen over een oude vrouw die een half uur voor de broodjes had gestaan, en ze toch niet kon vinden. Hij beschreef haar verwarde gezichtsuitdrukking zo precies dat ik niets anders kon doen dan lachen terwijl we naar de broodjes liepen. Hij legde ook uit dat deze winkel van zijn moeder was, en dat hij hier vandaag moest helpen. Toch jammer dat ik deze jongen nu pas tegen kwam... Maar een praatje kon nooit kwaad, vrienden worden misschien zelfs.

Reageer (1)

  • Released

    yeah weer 1
    snle verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen