10
‘Goede morgen, Vixen.’ De leraar geschiedenis kwam op me aflopen toen ik de klas in liep.
‘Ik ben Flader.’ Flader stal zijn hand uit,
‘Goede morgen.’ Zei ik terwijl ik we onze handen schudden, Irys, Anné en Evalinde slopen langs de leraar.
‘Ook goede morgen, Irys, Anné en Evalinde.’ Ze krompen ineen en draaide tegelijkertijd om.
‘Goede morgen Flader.’ Riepen ze in koor, de andere leerlingen stroomde de klas binnen.
Ik ging naast Irys zitten, achter ons ging Emya zitten.
‘We gaan vandaag beginnen met een project, je mag iets doen over een tijdvak vóór de late middeleeuwen, het mag ook een legende zijn.’ Ik voelde hoe Emya overeind schoot, die vond dat onderwerp schijnbaar interessant.
Kinderen waren al groepjes aan het maken.
‘Het moeten groepjes van vijf personen zijn.’ Emya stak haar hand op,
‘Emya?’ Vroeg Flader
‘Mag het ook alleen?’ Irys, Anné, Evalinde en ik hadden al afgesproken dat we samen gingen, maar dan moesten we nog één iemand hebben.
‘Zullen we vragen of Emya bij ons groepje komt, dan kunnen we ook meteen voor de band oefenen.’ Irys en Anné knikte enthousiast, maar Evalinde keek twijfelend vooruit, toen nam ze een besluit.
‘Zolang we het over mythe doen vind ik het best.’ Iedereen was het daar mee eens, ik draaide naar Emya,
‘Emya, wil je bij ons groepje? We hebben het over mythe.’
‘Oké, ik kan oude teksten vertalen, dan kunnen we veel meer vinden.’ Snel spraken we af bij wie we vanmiddag zouden gaan werken. Emya stelde voor om bij haar te gaan, ze had oude documenten op de computer staan die we konden gebruiken.
Er zijn nog geen reacties.