Foto bij Ingeprent

bitte

Jake pov.
Ik zat in ons huisje. De tafel had ik netjes gedekt en overal hingen hartjes en ballonnen. Toen ik klaar was met het eten te maken dreven er kinderstemmen naar me toe. Ik liep naar ze toe en tilde ze een voor een op voor een kus. ‘Doen jullie zacht mama slaapt nog’ zei ik zacht met een glimlach. Belicia knikte en haar haar zwieperde heen en weer. ‘Oké opperhoofd’ grapte Jacced. Lachend schudde ik mijn hoofd. ‘Ga maar tegen opa en oma zeggen dat we een dagje hier blijven’ zei ik en deed hun jassen aan. “Owja vraag gelijk of het met oma beter gaat’ zei ik er bezorgd achteraan. Ik schonk alvast chocomelk en sinasappelsap in de bekers voor straks. ‘Lief wakker worden’ Ik kuste Nessie op haar hoofd. Ze murmelde wat en draaide zich om. ‘De kinderen zijn even naar Bella en Edward’ zei ik zacht en speelde met haar haren. Ik tilde haar op en ging in de bank zitten daar kusteik haar terwijl ze moeite deed om wakker te worden. De deur ging open. Om het hoekje verscheen er een huilend gezichtje van Belicia. Bezorgd legde ik Nessie opzij om naar haar toe te kunnen lopen ‘wat is er lieverd?’ . Ze liep naar me toe en sloeg haar armen om mijn middel en begon te snikken. Ik tilde haar op en drukte haar stevig tegen me aan. Jacced stond stil toe te kijken maar zijn ogen stonden ook verdrietig. ‘Jacced kom maar bij mama’ zei Nessie en zo stonden we met zijn viertjes. Ineens rook ik ook een vampierenlucht en zag Jasper om het hoekje staan. ‘Bella heeft een hartaanval gehad maar ze leeft nog’ zei hij zacht en verdween weer. Ik keek geschokt naar Nessie. Ze keek naar de grond en begon te snikken. Ik liep richting haar en sloeg een arm om haar heen. ‘Lief we gaan er nu naar toe het komt goed’ beloofde ik haar.

Bang liep ik naar de deur en deed hem open. Binnen lag Bella op de grootte bank. Jacced en Belicia liepen naar Esmé in de keuken voor iets lekkers. Nessie liep eerst naar Edward en gaf hem een kus en omhelsde hem even. Daarna liep ze naar Bella die haar ogen een beetje open had. ‘Heey mama’ en ze gaf haar een kus. Om Bella’s lippen verscheen een klein moeizaam lachje. Ze vond het fijn dat heel haar familie er was. Ik liep ook naar Bella. ‘Hey Bells’ begroette ik haar. Ze stak moeizaam haar hand uit naar mij. Ik pakte hem en gaf er een kus op. Ze waren koud, ijskoud dus ik stopte ze in mijn handen. Emmett en Rosalie liepen naar boven met de kinderen om te gaan spelen .Bella begon het warm te krijgen dus wisselde ik met Edward Hopelijk komt alles goed. Ik wil niet dat dit fout afloopt voor Bella. Nessie kan het ook niet aan ze gaat dood van verdrietEdward knikte verdrietig zijn hoofd. Ik had gelijk. Als het erg slecht zou gaan met haar zou iedereen onder lijden. Edward gaf haar via een rietje wat te drinken. Met moeite kreeg ze twee slokken naar binnen. Ik dacht weer terug aan de bevalling. Het was precies hetzelfde alleen had Blondie haar geholpen in plaats van Edward. De deurbel ging dus ik stond op om open te doen. Dana stond in een gebleekte spijkerbroek en een gekleurd topje voor me. ‘Heey Dana’ zei ik tegen haar en omhelsde haar even. Ze keek me vragend aan. ‘Ze zijn boven’ bevestigde ik omdat ik haar vraag wist. Ergens vroeg ik me af hoe het me Leah ging. Ik had al een paar weken niets van haar gehoord. ‘Ze is op het grasveld Jake ga maar even kijken’ riep Edward zachtjes door de deuren heen. Ik grinnikte. Tuurlijk wist hij dat. Ik twijfelde nog even maar besloot toch maar te gaan. Ik veranderde weer in een wolf. Dat was weken geleden dus ik nam even een sprintje om mijn spieren soepel te maken. Leah? Ze had me horen veranderen. Hey Jake hoe gaat het met je? Ze klonk nieuwsgierig. Het gaat, met jou? Jake ik ga het gelijk zeggen of denken of hoe je het ook wilt noemen. Ze klonk nerveus . Wat is er Leah? Ik werd bezorgd. Zou er iets ergs aan de hand zijn? Ik ben lesbi Jake. Het werd stil. Ik schrok deels. Dit had ik niet verwacht. Ehm oké dat had ik niet verwacht, wacht heb je een inprent?Ik liep dichter naar haar toe en gaf haar een tikje met mijn snuit. Ze schudde verdrietig nee met haar hoofd. Balen. Ga je trouwens mee naar de Cullens? Misschien kun je wel wat leuks doen met de kinderen ofzo.Stelde ik haar voor. Ze stemde in en we rende terug.

Leah pov.

In de bosjes veranderde ik terug. Beide liepen we als mens naar binnen. Toen ik de woonkamer inliep zag ik haar. Het meisje wat ik vaker had gezien maar dan met andere ogen. Ze keek nieuwsgierig naar mij met donkere bruine ogen. Haar lange gekrulde haar viel over haar rug. De zwaartekracht in me verliet me. Mijn verbindingen met de aarde werden losgehaald. Ik moest het zeker weten. Was ik met haar ingeprent? Ik draaide me om en deed een paar stappen terug. Gelijk had ik de drang om me te draaien. Ik wou haar blij maken niet dat ze verdrietig was. Aan de gedachte zonder haar voelde ik me zielsalleen en vol verdriet. Snel stapte ik terug en draaide mijn hoofd terug. Ik werd gevuld met een warm gevoel. Jake riep me maar ik kon me niet reageren. Ik kon niet van haar weg kijken.
Jake pov.
‘Leah’ ze keek raar naar Belicia. Ik snapte er niks van. Ik liep naar haar toe en ging voor haar staan. Toen zag ik de blik in haar ogen. Bella en Nessie keken me vragend aan. ‘Ingeprent’ zei ik alleen. Leah draaide een kwart slag om en kreeg een blije glimlach om haar mond hoeken. IK kon gewoon voelen hoe ze smolt voor Belicia. Hoe ze van een bitch – ja het is hard maar waar- veranderde in een zacht behulpzaam meisje. Ik liep weer naar haar toe ‘Zie je wel je hebt ook een inprent. Zorg goed voor haar’ zei ik zacht maar blij voor haar. Ze knikte en liep naar Belicia toe. Ze tilde haar op en gaf d’r een knuffel. Belicia begon te stralen ondank dat ze het niet zou begrijpen.
Bella pov.
Ik keek toe hoe Leah met Belicia inprentte. Ze veranderde ter plekken. Ze liep blij naar Belicia toe en Jake gaf haar een knuffel. Toen werd ik zo moe dat ik in slaap viel.
Edward pov.
Ik stond even met mijn mond vol tanden toen Leah inprentte. Wow zou Fiona ook ingeprent worden. Heel mijn gezin. Jake en Nessie, Jacced en Dana, Leah en Belicia en Fiona met wie? Jake leek er geen problemen mee te hebben. Zou ze met Seth?, Collin?, Embry? Of Brady? Ingeprent worden. Wie zou het zeggen. Ik schrok op van een raar geluid. Bang keek ik naar Bella die haar ogen dicht had. Toen hoorde ik gesnurk en zag dat het uit haar mond kwam. Ik keek liefdevol naar haar terwijl ze verder snurkte met haar mond een beetje open. Ik liep naar de trapkast en pakte een deken. Ik legde hem zacht op Bella en ‘pakte haar in’ Nessie keek even naar haar en er verscheen een glimlachje om haar mondhoeken. Zal ik haar een kus geven? Of zou ik haar dan wakker maken? ‘Doe maar ze ligt diep te slapen’ glimlachte ik naar haar. Ze glimlachte even naar me en liep voorzichtig naar Bella. En drukte een zachte kus op haar wang. Ik liep naar Esmé in de keuken. ‘Het komt wel goed’ stelde ze me gerust en gaf me een kus op mijn wang. Ik zuchtte diep en hoopte het. ‘Breng dit even naar je kleinkinderen’ zei ze nepstreng. Ik grinnikte haar en pakte de dienblad aan. Ik liep naar boven waar een hoop herrie was en erg rommelig. Ik liep naar Belicia’s kamer waar muziek uit kwam. Ik zette het blad neer en grinnikte. Leah en Belicia waren op de wii Just Dance aan het doen. Samen waren ze vrolijk en actief aan het dansen. ‘Opa doe je mee?’ ze trok een smekend gezichtje. ‘Kan opa dan dansen’ grinnikte ik en keek de kamer rond. Ze knikte hard ja, Ik deed alsof ik hard moest nadenken maar knikte daarna ja. Ik ging met Belicia en Leah op de dansmat staan en zochten een leuk nummer. Een minuut later stonden we te swingen op allerlei liedjes. Na het nummer klapte Belicia in haar handjes van blijdschap. ‘Nog een keer’ riep ze blij. ‘Nee opa gaat even de andere wat drinken brengen. IK kom straks nog wel’ beloofde ik en liep de kamer weer uit. Ik liep naar de kamer van Jacced. Ze waren rustig op bed een film aan het kijken. Zachtjes zette ik het dienblad neer en liep weer weg. Toen ik weer voorbij kwam keek ze me weer aan. ‘Alsjealsjeblieft opa’ smeekte ze. ‘Vraag maar aan Leah ik ga naar oma toe’ zei ik. Ik liep verder maar zag net nog hoe Belicia Leah smeekte. Fiona zou morgen weer terug komen van een weekje vakantie.

Reageer (6)

  • GossipGirl21

    Mag er ook niet aan ontbreken he.

    6 jaar geleden
  • SCORPlO

    Het zal geen Twilight verhaal zijn zonder een inprenting.

    6 jaar geleden
  • twisessed

    *nieuwe abo*
    wauwww!!!
    goed verhaal zat er helemaal in en werd gek toen ik las dat dit het laatste hstk was!!!
    snel verder(L)

    1 decennium geleden
  • Padme

    amaï hoeveel povs heb je wel niet!!!!!
    snel dooooor!

    1 decennium geleden
  • ailine39

    pittig maar mooi heeft leah

    de cullens zijn flink van slag

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen