Bob was inmiddels al verhuisd naar Greenwitch en Canisius was op pad gegaan om nieuwe vrienden te maken. Toen Bob thuis kwam stond zijn vrouw al lekker te koken in de keuken. Ze zag er een beetje vermoeid uit, maar straalde nog altijd haar speciale vrolijkheid uit. 'Goedenavond liefje' zei Bob terwijl hij haar een kus op haar wang gaf. 'Waar is Canisius eigenlijk?' vroeg Bob toen hij zijn zoon nergens zag. 'O die is met zijn vriendin gaan zwemmen in het meer. Hij is net zo'n waterrat als jij' zei ze grinnikend. 'O dat zal dan vast wel' zei Bob met een rood hoofd. Na een kwartier kwam Canisius thuis met doorweekt haar en een handdoek om zijn nek. 'Zo, lekker gezwommen jongen?' vroeg zijn vader met een grijns op zijn gezicht. Canisius kreeg gelijk rode wangen en keek even kort naar de grond. 'Ja... ja het was wel leuk ja. 'Ik hoor dat je al goed ligt bij de dames?' Bob's grijns werd steeds breder. 'Ja. Dat klopt ja, ze is geweldig!'. 'O dat geloof ik graag' zei Bob. Zijn moeder kwam intussen aan met een grote ovenschaal vol met heerlijke Lasagne. 'Hmm dat ruikt lekker, ik rammel' zei Canisius. Toen gingen ze met zijn allen aan tafel zitten en begon Bob over de situatie te praten. 'Het gaat tot nu toe erg goed, we hebben al 30 man kunnen arresteren, en dit nieuwe huis bevalt me prima! Als deze operatie klaar is blijven we gewoon hier wonen! Dat zal Canisius' vriendin wel leuk vinden'. Zei Bob grijnzend. 'Canisius zijn hoofd werd weer knalrood en hij at snel door voordat hij iets stoms zou zeggen. Na het eten ging zijn moeder terug naar het St. Holisto wegens een spoedgeval. 'Ik ben vannacht weer terug! Tot morgen jongens. En Canisius, gedraag je hé?' riep Angelique. Met deze woorden gezegd te hebben sloot ze de deur en was Canisius alleen met zijn vader. 'Ehm, pa Lucinda en ik hebben afgesproken in het bos om daar bij volle maan te gaan zitten, is dat goed?' vroeg Canisius aarzelend. 'Tuurlijk, als je maar wel goed de beschermende bezweringen onthoud die ik je leerde!' zei Bob weer met een grijns op zijn gezicht. 'Oké zal ik doen, bedankt Pa!' riep Canisius terwijl hij de deur uitliep.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen